بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و همسرش نینا عبدی و دخترش + عکس

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و همسرش نینا عبدی و دخترش + عکس

بیوگرافی اکبر عبدی و همسرش

اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد 4 شهریور سال 1339 در تهران بوده اما اصالتا اهل اردبیل است او نشان درجه یک فرهنگ و هنر را دارد. پدرش اردبیلس و مادرش تهرانی است. اکبر عبدی یک خواهر و 4 برادر دارد که یکی از برادرانش در جنگ ایران و عرق شهید شده است.

همسر اکبر عبدی خانمی به نام نینا بوده که دختر دایی محمدرضا شریفی نیا است.

حاصل ازدواج آنها دختری به نام المیرا عبدی بوده که او هم بازیگر است.

اکبر عبدی 25 سال به تریاک اعتیاد داشته است که در سال 1398 ترک کرده است.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و همسرش نینا عبدی و دخترش + عکس

اکبر عبدی کیست

اکبر عبدی بازیگر و ستاره سینما و تلویزیون ایران بوده که در دهه شصت و هفتاد و هشتاد به عنوان سوپر استار سینمای ایران شناخته می‌شود.

او همچنان یکی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون بود که حضورش در هر فیلم و سریالی می تواند مخاطبان بسیاری را جذب کند بدون شک اکبر عبدی از ستاره های ماندگار سینمای ایران به شمار می‌آید که بعد از انقلاب توانست به عنوان یک چهره شناخته شده مطرح شود.

اکبر عبدی تنها بازیگری بود که در دوران نوجوانی تاکنون بازیگر نقش اول بوده است و خیلی کم دیده ایم که نقش های کوتاهی در اختیار او قرار بدهند او با دختر عموی خود نینا عبدی ازدواج کرده و یک دختر به نام علمی را دارد.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و همسرش نینا عبدی و دختر و دامادش + عکس

  • نام اصلی : اکبر عبدی آقاباقر
  • زمینه فعالیت : بازیگر سینما و تلویزیون
  • متولد : 4 شهریور 1339 نازی آباد تهران
  • همسر : نینا عبدی
  • فرزند : المیرا عبدی
  • مدرک تحصیلی : دیپلم
  • قد : 165 سانتیمتر

زندگی شخصی اکبر عبدی

اکبر عبدی آقاباقر بازیگر ایرانی در 4 شهریور ماه 1339 در  تهران به دنیا آمده است.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر + عکس گریم زنانه

در محله میدان شوش و خراسان و نازی آباد زندگی کرده است و بچه جنوب شهر تهران است.
دارای چهار برادر و یک است که یکی از برادرانش در سال ۸۰ شهید شده است.دارا حیایی
مدرک تحصیلی دیپلم دارد و بازیگری را به طور آماتوری شروع گرده است.

بیوگرافی و عکس جدید اکبر عبدی

آغاز فعالیت بازیگری

اکبر عبدی از دهه اواخر دهه پنجاه و شصت در عرصه بازیگری حضور دارد و اولین بازی رسمی خود را در محله بروبیا در سال ۶۲ انجام داد.

باز مدرسه ام دیر شد کاری بود که بعدها ماندگار شد و با همین نام مشهور شد.عبدی با این سریال برنامه کودک و نوجوان مشهور شد که یکی از محبوبترین و پر بیننده ترین برنامه های تلویزیون در دهه شصت بود‌.

این بازیگر به مصاحبه ها و تیکه های جنجالی معروف است و روی آنتن زنده و یا جلو دوربین خیلی راحت و بدون معذورات حرفش را میزند.

یکی از رک ترین باریگران کشورمان است که جای تحسین دارد. هنرپیشه معروف ایرانی در گفتگویی که مهمان برنامه ای بود ، ماجرای خواستگاری از دخترش را با بیان خیلی راحت و کلمات جالب تعریف کرد که تا مدتها سوژه کاربران فضای مجازی شده بود.

عکس اکبر عبدی

بیوگرافی و عکس جدید اکبر عبدی

نقش های طنز اکبر عبدی

وی در نقش کمدی و طنز نیز عالی درخشیده و بسیار موفق بوده است.

جنجال بزرگ در ۶۳ باعث شد تا وی نقش طنز و کمدی را بازی کرده و استعدادش در بازی های طنز کشف شود.

آثاری مانند مردی که موش شد و اجاره نشین ها و …. که بیشتر بازی های وی در نقش های طنز بوده اما نقش های جدی و متفاوت زیادی نیز داشته است.

این بازیگر پیشکسوت را باید همه فن حریف و هزار چهره دانست و همه نوع نقش را بسیار با خلاقیت و عالی بازی می کند‌.

 

بیوگرافی و عکس اکبر عبدی در فیلم مادر

اکبر عبدی در فیلم مادر

شاهکار وی در نقشی بود که در فیلم مادر علی حاتمی بازی کرد. اوج موفقیت و نبوغ بازیگری عبدی در فیلم سینمایی مادر برای همه آشکار شد.

اکبر عبدی و پدر و مادرش

بیوگرافی و عکس پدر و مادر اکبر عبدی

بیماری و بیکاری عبدی

بازیگر کشورمان چند سالی است که نارسایی کلیه داشته و تحت عمل پیوند کلیه قرار گرفته بود.
وی همچنین دیابت داشته و مدت ها تحت معالجه بوده است.

بیوگرافی و عکس جدید اکبر عبدی و دخترش المیرا عبدی

ماجرای مهاجرت و شایعه فوت

مدتی پیش شایعه ای مبنی بر کوچ و مهاجرت بازیگر کشورمان در فضای مجازی منتشر شد که حواشی و جنجال برای وی ایجاد کرد و بعد از آن شایعه فوت بود که خانواده اش را ناراحت کرده و باعث رنجش دختر و همسرش شد.

تقدیر عبدی از همسر و بوسه بر دستانش

اکبر عبدی در افتتاحیه جشنواره فجر ۹۶ با همسرش نینا حضور داشت و روی سن با بوسه دستان همسرش از وی تقدیر کرد و از مردم ایران نیز تشکر کرد و گفت ممنون که فیلم مزخرف ما را نگاه می کنید و ما پول درمیاوریم

بوسه اکبر عبدی بر دستانش همسرش

ازدواج و همسر و فرزند اکبر عبدی

اکبر عبدی در جوانی با دختر عموی خود ازدواج کرده و نام همسرش نینا عبدی است و یک دختر به نام المیرا دارند که مدت کوتاهی است ازدواج کرده است.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و همسرش نینا عبدی و دختر و دامادش + عکس

جوایز و تقدی نامه ها

سیمرغ بلورین نقش دوم مرد از هشتمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم مادر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر برای فیلم خوابم می‌آد
تقدیر از وی در جشنواره فیلم فجر

داماد و دختر اکبر عبدی

بیوگرافی اکبر عبدی و همسرش

اجرای برنامه شبی با عبدی

هنرمند گرانقدر کشورمان به تازگی برنامه ای اجرا کرده و به عنوان مجری در آن حضور دارد.

برنامه شبی با عبدی یا عبدی شو برنامه ای است که وی آن را اجرا خواهد کرد و چند بخش مختلف در ان روی آنتن شبکه نسیم قرار گرفته است.

بیوگرافی فتحعلی اویسی و همسرش و فرزندان

وی علباوه بر اجرا چند نقش نوستالژی خود را نیز اجرا خواهد کرد و با مهمانانی که در این مجموعه حضور دارند گفتگو می کند که این صحبت و گپ . گفتگو بسیار متفاوت با دیگر برنامه ها می باشد.

اعتیاد به تریاک به مدت 25 سال

عبدی در بخشی از صحبت‌هایش در برنامه چهل‌تیکه که از شبکه نسیم پخش می‌شود، به ماجرای اعتیادش اشاره کرد و چنین گفت: «خیلی دوست دارم خاطراتم را از ۱۸ سالگی تا امروز که ۶۰ ساله هستم، تعریف کنم؛ البته بدون سانسور. دوست دارم به بچه‌ها بگویم ۲۵ سال تریاک مصرف کردم و حدود ۱۵ سال سیگار کشیدم؛ اما بعد از پیوند کلیه پنج سال است که پاک هستم. من اکبر عبدی حدود چهار سال و نیم است که پاک هستم». این اعتراف، می‌تواند چند درس برای همگان داشته باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

فیلمهای سینمایی و سریال های اکبر عبدی

چهار اصفهانی در بغداد, کفش‌های جیرجیرک‌دار ,تارزن و تارزان, نان و عشق
و موتور  ۱۰۰۰ ,دارا و ندار ,و چشم عقاب , بدلکاران, پنجه در خاک , شب روباه , عشق گمشده
, پاک‌باخته , مرد آفتابی , یک داستان واقعی ,آدم‌برفی , آرزوی بزرگ , آقای شانس , تحفه هند ,
رویای نیمه شب تابستان , سفر به‌خیر , روز فرشته , هنرپیشه , دلشدگان , سیرک بزرگ ,
مدرسه پیرمردها , ناصرالدین شاه آکتور سینما , در آرزوی ازدواج….

عکس المیرا عبدی و پدرش

بیوگرافی و عکس جدید اکبر عبدی و دخترش المیرا عبدی

در برنامه دورهمی گفت فیلمبرداری فیلم های ویدیویی تمام احساسات یک بازیگر را نشان می‌دهد اما امروزه‌در سینما با نگاتیو کار کردن، پرده‌ای به‌روی احساسات کشیده‌می‌شود.

عبدی در خصوص شایعات با بیان خاطره‌ای از روزهای بستری بودن خود در بیمارستان بیان کرد:من را هر یک سال دوبار و بیشتر در زمانی که‌کار نمی کنم، می‌کشند و این در حالی است که‌دو سال به‌دلیل بیماری هایم و پیوند کلیه بیکار هستم.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و پدر و مادرش + عکس

وی بیان کرد:دست آخر هم متوجه‌نشدم این کشتن من از روی دوست داشتن مردم است یا نه. یک روز در شرایط نامناسب بیمارستان، ملاقاتی های اتاق کناری متوجه‌حضور من در بیمارستان شدند و به‌سراغ من آمدند و با هر سختی بود احوالپرسی کردند و با من عکس سلفی انداختند.

بازیگر فیلم سینمایی اخراجی ها افزود:(با خنده) من جنبه‌شوخی دارم اما اگر به‌حق باشد، وقتی به‌برنامه‌شما دعوت شدم، به‌من گفتند که‌به‌کسی حرف نزن و با محمدرضا شریفی نیا شوخی نکن، من و شریفی نیا دوست و یار همدیگر هستیم.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر + عکس گریم زنانه

عبدی به‌همکاری خود با کارگردان های بزرگ سینمای ایران اشاره‌کرد و گفت:از هرکدام از کارگردان ها درسی را آموختم. فهم، درک و گویش یک بازیگر را از استاد تقوایی یادگرفتم و یکی از افتخاراتم همکاری با مهرجویی و میرباقری است، همچنین مدت زیادی در کنار همکاری، همسایه‌و همخانه‌مرحوم علی حاتمی بودم.

بازیگر فیلم سینمایی « رسوایی ها» ادامه‌داد:من همه‌کارهایم را حتی مباحث شخصی و خصوصی زندگی خود را مدیون اسکندری بزرگ هستم. من به‌پیشنهاد این مرد به‌مدت یک سال در کانادا و اروپا زندگی کردم و تئاتر اجرا می‌کردم و پس از بازگشت به‌ایران یک سال بیکار بودم و دوباره‌از صحنه‌از نمایش کارم را در ایران شروع کردم.

بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر + عکس گریم زنانه بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر و همسرش نینا عبدی و دختر و دامادش + عکس بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر + عکس گریم زنانه بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر + عکس گریم ترامپ  بیوگرافی اکبر عبدی بازیگر + عکس گریم زنانه بیوگرافی و عکس جدید اکبر عبدی بازیگر

عکس مادر اکبر عبدی

روایت اکبر عبدی از توجه «رهبر انقلاب» به خودش

این هنرمند از پیگیری حال و اوضاعش توسط یک فرد خاص گفت و بیان کرد: شاید باور کردنی نباشد اما در این مدت کسی که اصلا فکرش را هم نمی کردیم وقتش را داشته باشد، به ما فکر کند، جویای احوال ما شد؛ «آقا» (مقام معظم رهبری) در این مدت دو بار از طریق دوستانی که خدمت شان می رسند، حال من را پرسیده بود و به این دوستان گفته بودند، پیگیری احوال اکبر عبدی شوید و اگر کمک مالی یا دوا و درمان نیاز دارند، رسیدگی کنید. واقعا این موضوع برای من جالب بود زیرا اصلا فکر نمی کردم بنده را به یاد داشته باشند زیرا ایشان در راس یک کشور قرار دارند و بسیار سرشان شلوغ است.

آقا درباره «آدم برفی»، «اخراجی ها» و «رسوایی» برای من دست خط نوشتند

ایشان درباره بازی من در «رسوایی» گفته بودند در ۳۵ سال گذشته کسی به این خوبی نقش یک روحانی را بازی نکرده

عبدی گفت: تاکنون ملاقاتی با رهبر معظم انقلاب نداشتم اما از طریق فیلم ها به من توجه کردند. ایشان حتی درباره بعضی از کارهای من مانند «آدم برفی»، «اخراجی ها» و «رسوایی» دست خط نوشتند. ایشان درباره بازی بنده در رسوایی فرمودند، در ۳۵ سال گذشته کسی به این خوبی نقش یک روحانی را بازی نکرده بود.

وی در ادامه از بدهی اش به سازمان مالیات برای این دو سالی که به علت بیماری نتوانسته بود، فیلم بازی کند، گفت و ابراز کرد: سازمان مالیات اعلام کرد اگر این پول را ندهید، ممنوع الخروج می شوید که این کار را هم انجام دادند! بعد از آن نیز ممنوع المعامله و ممنوع الحساب شدم و تازه حدود سه ماه است که این مشکل حل شده است. واقعیت این است که قضیه مالیات اصلا شوخی بردار نیست و نمی توان از آن به راحتی گذشت و تنها شاید از بعضی ها نتوان مالیات گرفت!

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. فریبرز شفیعی

    درود بر اکبر عبدی واقعا انسان درجه یک هستی یک ساعت خندیدم به حرفت در جشنواره فجر که صادقانه از مردم تشکر کردی . انقدر با حالی که رهبر با ذوق سراغت و میگیرن خوش بحالت عاشقتم بازم مدرسم دیر شد
    ارادتمند فریبرز شفیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *