بیوگرافی امیر علی‌ اکبری و همسرش + داستان زندگی

بیوگرافی امیر علی‌ اکبری و همسرش و پدر و مادرش +عکس و فیلم مسابقات

ورزشکار مشهور و قهرمان جهانی امیر علی‌ اکبری متولد 20 آذر 1366 در شهر زیبای تبریز می‌باشد. امیر علی‌ اکبری بزرگ شده خیابان شهر تهران است. امیر علی اکبری 10 سالی در شهریار تمرین کشتی کرده است و از آمادگی بدنی بالایی برخوردار می‌باشد. امیر علی‌ اکبری 4 خواهر و 2 برادر دارد، از کشتی شروع کرد و حالا امیر علی اکبری قهرمان رشته کشتی فرنگی و مسابقات mma میباشد.

شناسنامه امیر علی اکبری

  • سن : متولد سال ۱۳۶۶
  • قد : ۱۹۲ سانتی متر
  • وزن : ۱۱۵کیلوگرم
  • ملیت : ایرانی
  • شهر محل تولد : شهریار
  • فعالیت مبارزاتی : فعال
  • رکورد : ۶ طلا، ۱ برنز (۶ مدال جهان – ۱ مدال آسیایی)
  • رشته فعلی : هنرهای رزمی ترکیبی MMA – Mixed Martial Arts

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش و پاسخ به توهین به مبارزه طلبیدن عرب ها به پرچم ایران را در ادامه در مجله شبونه بخوانید.

امیر علی اکبری از قهرمانان مسابقات ام ام ای بوده که در سالهای اخیر توانسته افتخارات زیادی را به دست اورد ام از ورزشکاران متدین ایران است که همیشه با پیشانی بند با علی به میدان میرود او که سالها کشتی گیر بود بعد از استفاده از دوپینگ و محرومیت از کشتی فرنگی در نهایت تصمیم گرفت وارد مسابقات رزمی شود و در این عرصه بسیار موفق تر عمل کند به گفته خودش برخی اوقات خدا شما را در مسیری که متعلق به شما نیست برمیگرداند و نباید از آن ناراحت شد و باید با تمام قوا به سراغ مسیری بروید که در ان استعداد دارد.

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش

بیوگرافی امیر علی‌اکبری کشتی گیر فرنگی کار و بوکسور و رزمی کار ایرانی در سال  آذر ۱۳۶۶ در اردبیل به دنیا آمده و یک برادر و یک خواهر دارد.

بیوگرافی امیر علی‌ اکبری و همسرش + داستان زندگی

توسط برادر بزرگترش به این رشته وارد شده و الگوی خود را علی بن ابیطالب عنوان کرده است.

 

 

فعالیت ورزشی در کشتی و بوکس

علی اکبری سابقه شرکت در مسابقات جهانی هرنینگ و MMA ۲۰۰۹ را دارد .

بیوگرافی امیر علی‌ اکبری و همسرش + داستان زندگی
افتخارات و مدال ها

مدال برنز هرنینگ
طلای مسکو در سال ۲۰۱۰

مسابقات قهرمانی آسیا

دارنده طلا در سال ۲۰۰۹ در مسابقات پاتایا
نقره ۲۰۱۶ ریزین
برندهٔ مدال طلای قهرمانی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۰
برنز قهرمانی جهان ۲۰۰۹
و مدال طلای قهرمانی ۲۰۰۹ آسیا را نیز کسب کرده است.

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش

ماجرای دوپینگ و محرومیت

این کشتی به ایرانی در سال ۱۳۹۰ به دوپینگ متهم شد و به اتهام استفاده از مواد نیروزا دو سال از ورود و شرکت در مسابقات جهانی محروم شد .

بیوگرافی امیر علی‌اکبری

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش و مادرش

عکس امیر علی‌اکبری و مادرشبرای بار دوم نیز در مسابقات جهانی ۲۰۱۳ در نمونه خون وی ماده استروئید آنابولیک یافت شده که ماده ممنوعه برای ورزشکاران بود و ویلا مادام العمر از مسابقات محروم کرد امابه معتقد است این اتهامات فقط پاپوش و دور کردن وی است مسابقات جهانی می باشد.

بیوگرافی امیر علی‌اکبری

حضور در مسابقات MMA

علی اکبری بعد از یک سال محرومیت و بی اطلاعی از وی در اینستاگرام خود اعلام کرد که در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی MMA شرکت خواهد کرد.

بیوگرافی امیر علی اکبری قهرمان mma

عکس امیر علی‌اکبری قهرمان ایرانی

ورزشکار کشورمان در مصاحبه ای گفته بود که از مدتی پیش با این رشته آشنا شدم و شرکتی در دبی برایم دعوت نامه برای حضور در این مسابقات ارسال کرده اند.
او همچنین اظهار داشت من برای همیشه از کشتی خداحافظی کرده و به ورزشهای رزمی روی آوردم.
رساله من در کشتی تمام شده و بیشترین فعالیتم را روی ورزشهای رزمی گذاشتم.

بیوگرافی امیر علی اکبری قهرمان mma

رکورددار شکست حریفان

او بعد از پیروزی های پیاپی در مسابقات رکورددار شکست دادن حریفهای خود در ۱۷ ثانیه و ۳۰ ثانیه می باشد.

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش

حضور مسابقات گراند پری ۲۰۱۶

علی اکبری در مسابقات گراند پری ۲۰۱۶ رایزن، که مربوط به مسابقات ورزش‌های رزمی ترکیبی است که که در ساا ۲۰۱۶ در ژاپن برگزار شد موفق شد با شکست دادن هیت هرینگ، مبارز آمریکایی، به مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات راه یابد.

هیث هرینگ کیست؟

هیث هرینگ بوکسور و کیک بوکسینگ کار آمریکایی است که ۳۸ سال دارد و که سابقه حضور در رشته‌های کیک بوکسینگ، سامبو و کشتی را دارد به «اسب دیوانه تگزاس» معروف است.

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش

بعد از راهیابی به مرحله نیمه نهایی والنتین مولدافسکی از روسیه را نیز شکست داد و در فینال از میرکو فیلیپوویچ شکست خورد و نایب قهرمان شد.

پاسخ به عرب ها برای کتک زدن آریا و خسرو داوری

امیر علی اکبری در ادامه کتک خوردن دو کشتی گیر ایرانی که بعد از کتک خوردن از حریفان مورد تمسخر قرار گرفتند و به اران توهین کردند ،واکنش نشان داده و همه آنها را به مبارزه دعوت کرده است علی اکبری گفت شما پول دادید تا دو ورزشکار ایرانی نما را کتک بزنید.

اما من واقعیم و از از سگ کمتر هستید اگر با ما مسابقه ندهید.
وی در برنامه ماه عسل 97 با برادر و مادر و خواهرش حضور پیدا کرد و ناگفته های زندگی خود را بیان کرد.
او درباره اینکه در کشور دیگری با پرچم دیگری مسابقه دهد گفت : من با خودم فکر می کنم زمانی که قهرمان شدم با عنوانی و چه غیرتی پرچم کشور دیگر با با خودم حمل کنم و به دورم ببندم و چرخ بزنم.

اگر چه درامد در اینجا کم است اما زیر پرچم خودم مسابقه می دهم و افتخار می کنم و همیشه از خدا کمک خواستم و اگر چیزی بر خلاف میلیم و خواسته ام بوده بعدا به حکمتش پی بردم و دلیلش را فهمبدم

بیوگرافی امیر علی اکبری قهرمان mma

ازدواج و همسر

از وضعیت ازدواج و همسرش و زندگی مشترک باطلاعات کافی در دست نیست گویا ایشان مجرد هستند.

محروم شدن امیر علی اکبری و متهم به دوپینگ

امیر علی اکبری در سال ۱۳۹۰ به دلیل استفاده از مواد نیروزا از سوی اتحادیه جهانی کشتی دو سال محروم شد و بعد از سپری کردن دو سال محرومیت در سال ۲۰۱۳ باز هم خودش را آمادگی کامل رساند و با قهرمان شدن در مسابقات انتخابی تیم ملی مسافر مسابقات جهانی در سنگین وزن شد، امیر علی اکبری در مسابقات کشتی فرنگی جهانی سال ۲۰۱۳ مجارستان هم توانست قهرمان شود اما باز هم فیلا اعلام کرد که در نمونه خون امیر علی اکبری ماده ممنوعه دیده شده و به همین خاطر فیلا امیر علی اکبری را بصورت مادام العمر از حضور در تمامی مسابقات ورزش کشتی محروم کرد.

امیر علی اکبری در این باره گفت:حاضرم قسم بخورم که این حرف و حدیث ها همگی شایعه است و اتحادیه جهانی کشتی برای من پاپوش درست کرده، آنها نمی خواهند ببینند که بعد از سال ها یک نفر از کشور ایران در سنگین وزن کشتی دنیا قهرمان می شود.

بیوگرافی امیر علی‌ اکبری و همسرش + داستان زندگی

مروری بر افتخارات امیر علی اکبری

مسابقات کشتی قهرمانی آسیا

مسابقات جهانی MMA

مسابقات کشتی قهرمانی جهانی

مسابقات جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ در وزن ۹۶ کیلو گرم / برنز

مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ مسکو در وزن۹۶ کیلو گرم / طلا

مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۳ بوداپست در وزن ۱۲۰ کیلو گرم / طلا

امیر علی اکبری تقریبا ۶ ماه بعد از باخت به حریف کره ای در کمتر از ۲ دقیقه این بار به حریف روس خود باخت تا عملکرد پرانتقادی داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین امیر علی اکبری که ۱۵ اسفند ۹۹ در مبارزات سازمان «وان چمپیونشیپ» به «کانگ» کره‌ای باخته بود، امروز جمعه دوم مهرماه در پیکار با «آناتولی مالیخین» روسی بازنده قفس مبارزه را ترک کرد موفق به کسب پیروزی نشد.

مبارز سنگین وزن کشورمان در مبارزه‌ای که عصر امروز برگزار و به صورت زنده برای علاقمندان پخش شد با نمایشی ضعیف و پر انتقاد برابر رقیب بازنده شد تا طلسم شکست ناپذیری این ورزشکار روسی دست نخورده باقی بماند.

پیش از این مالیخین دوبار از مبارزه مقابل علی اکبری انصراف داده بود.

امیر علی اکبری جزو اولین نفرات و مبارزان در ایران بود که وارد رشته هنرهای رزمی ترکیبی شد اما عملکردی که او در دو مبارزه اخیر داشته است بسیار دور از انتظار با چیزی بوده که او بیان کرده و باید دید چه آینده ای در انتظار او در این رشته است.

حریفان امیر علی‌ اکبری چگونه مشخص می شوند؟

برای اینکه خوب متوجه شوید، باید بگویم مانند فوتبال است. در دنیا لیگ های مختلف MMA داریم مانند لالیگا، بوندس لیگا و… برای مثال UFC که برای آمریکاست یا ACB که برای روسیه است. تمام این لیگ ها رتبه بندی شده اند. ACB که من در آن بازی می کنم، سومین لیگ برتر دنیاست که وقتی شما با این سازمان قرارداد می بندید، خودش طبق رنکینگی که دارید، برای شما بازی می گذارد. یعنی شما فقط قرار داد می بندید و برنامه بازی ها دست آن‌هاست. این مسابقات، منبع مالی مناسبی هم هست.

بیوگرافی امیر علی‌اکبری و همسرش

یعنی درآمد خیلی خوبی دارد.به این راحتی نیست. ورزشکاران رشته های دیگر فکر می‌کنند در این رشته می توانند پول پارو کنند. من سه سال فقط تمرین کردم و از جیبم خرج کردم. بعد از آن نیز یک سال بازی کردم و درآمد خوبی نداشتم. وقتی رنک شما بالا می آید و به مرحله ای می رسید که می توانید با سازمان های خوب دنیا قرارداد ببندید، تازه به درآمد می رسید. اینگونه نیست که هرکجا بروید بازی کنید به شما پول بدهند. برخی جاها هستند که از شما پول می گیرند و به شما بازی می دهند تا رکورد به دست بیاورید. چون این ورزش حرفه ای است، پول خوب و حرفه ای نیز در آن وجود دارد اما اینگونه نیست که تا برسید به شما پول بدهند. باید حداقل 6 یا هفت برد خوب و پشت سرهم داشته باشید تا به سطح قابل قبولی برسید.

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

یک نظر

  1. ممنونم ازتون که از قهرمان عزیز کشورمون مطلب گذاشتید .
    واقعا خیلی خوشحالم که چنین پهلوان بزرگی رو مادر کشورمون داریم .
    امیدوارم که همیشه آقای امیر علی اکبری سالم و تندرست و شاد و موفق باشن و بیش از پیش بدرخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *