بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش میترا مومنی و فرزندان + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش میترا مومنی کیست و فرزندان + عکس

بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش میترا مومنی و عکس های میترا مومنی همسر سلمان فرخنده و بازیگر نقش مجتبی در سریال بچه مهندس را در ادامه در مجله شبونه ببینید.

  • نام اصلی : سلمان فرخنده
  • متولد : 1361 شیراز
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر و کارگردان
  • محل زندگی : تهران
  • تحصیلات : بازیگری و کارگردانی تئاتر
  • همسر : میترا مومنی
  • قد : 176 سانتیمتر

بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش میترا مومنی و فرزندان + عکس و اینستاگرام

بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش

بیوگرافی سلمان فرخنده نویسنده و کارگردان تئاتر و بازیگر ایرانی در دهه شصت بدنیا آمده و دارای مدرک
تحصیلی در رشته بازیگری و کارگردانی تئاتر می باشد.

 

فرخنده از اواخر دهه هشتاد در عرصه تئاتر فعالیت می کند اما بطور رسمی و جدی اولین فیلمی که ایفا کرد فیلم سینمایی ۵۰ قدم آخر به کارگردانی کیومرث پوراحمد بود که در نقش اکبر کاظمی ظاهر شده بود.
بازی در ۵۰ قدم آخر در اولین تجربه بازی در عرصه سینما موجب شد تا چهره و نامش در میان اهالی سینما معروف شود و بازی خوب و شاهکارش نظر خیلی ها را به خود جلب کند.

همچنین ببینید : بیوگرافی همایون شجریان و ساناز سعیدی و علی برقی و پرنس هری

 

بیوگرافی سلمان فرخنده بازیگر

اینستاگرام سلمان فرخنده

وی بازیگری است که صدای بم و منحصر بفردی دارد و یکی از شاخصه های وی در ایفای نقش ها می باشد.
او سپس بعد از نقش آفرینی در فیلم پنجاه قدم آخر در سال ۹۲ در دو فیلم دیگر به
نام پدر آن دیگری و در مدت معلوم در سال ۹۳ و سریال رهایی حضور پیدا کرد.
پدر آن دیگری فیلمی بود که بسیار قابل تامل برای خانواده ها که بر گرفته از رمان
کتاب پدر آن دیگری نوشته نیوشا صنیعی بود.
این هنرمند در سریال های آسپرین و آشوب و سرگشته نیز به ایفای نقش پرداخته است.
در سریال آسپرین نقش مهرداد را بازی می کرد.
آخرین بازی او سریال بچه مهندس است که در ماه رمضان ۹۷ روی آنتن شبکه دو به نمایش
درآمد که در نقش یکی از مربیان پروشگاه بازی کرده بود.
سلمان فرخنده علاوه بر بازیگری در عرصه کارگردانی نیز فعال است و چندین نمایش و تئاتر را روی صحنه برده است.

بیوگرافی سلمان فرخنده بازیگر

عکس های سلمان فرخنده

فرخنده در کارنامه هنری و آثار نویسندگی و کارگردانی خود ، تقدیر کتبی ‌‌‌نوزدهمین
جشنواره‌ی تئاتر استان فارس برای نویسندگی و کارگردانی نمایش جنین جن‌زده را دارد.
وی مدت 17 سال است تاتر کار کرده و چهار پنج کار تئاتری بزرگ داشته و همچنین نمایش هملت را با ناشنوایان کار کرده است.
در کارنامه او حدود ۱۰۰۰ نمایش خیابانی و ۵۰، ۶۰ نمایش صحنه‌ای در نویسندگی و کارگردانی و حدود ۲۰۰، ۳۰۰ تئاتر دیده می شود.

شباهت چهره و صدا به خسرو شکیبایی

ایشان شاهت عجیبی به بازیگر پیشکسوت مرحوم خسرو شکیبایی دارد و صدای او نیز بسیار شبیه صدای مرحوم شکیبایی می باشد.

بیوگرافی سلمان فرخنده بازیگر

عکس سلمان فرخنده بازیگر نقش مجتبی در بچه مهندس

او در این گفته است که خیلی افتخار می کنم به بازیگر توانمند و بزرگی چون عمو خسرو شباهت دارم و این شبهات صدا نیز کاملا اتفاقی است و من اهل کپی و تقلید نیستم.

 

فیلم ها و سوابق کاری سلمان فرخنده

سریال بچه مهندس ۹۷
مجموعه تلویزیونی آسپرین در سال ۹۵
در مدت معلوم ۹۳
آشوب ۹۶
سرگشته ۹۵
در مدت معلوم ۹۳
پدر آن دیگری ۹۳

ازدواج و عکس همسر سلمان فرخنده

سلمان فرخنده چند سالیست با خانم میترا مومنی ازدواج کرده است/

بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش میترا مومنی و فرزندان + عکس و اینستاگرام

شباهت به خصور شکیبایی

سلمان فرخنده بازیگری که به خسرو شکیبایی هم شباهت دارد فعالیت هنری را از سال 1376 در تئاتر آغاز کرد و در نمایش کوچولو بگو در نقش عروسک هندوانه ای ایفای نقش کرد. گفته می شود که صدا و حتی چهره او به بازیگر مرحوم خرسو شکیبایی شباهت دارد. او به این شباهت افتخار می کند و می گوید خیلی خوشحال هستم که به عمو خسرو شبیه هستم ولی اهل کپی و تقلید نیستم.

سلمان فرخنده را با سریال‌هایی مثل “مینو” که ایفاگر نقش عماد بود همان جاسوس عراقی که دل به مینو می‌بازد، می‌شناسیم. او در فیلم “پنجاه قدم آخر” کیومرث پوراحمد شناخته شد، هر چند که پیش از این، روی صحنه نمایش فعالیت داشت و می‌نوشت و بازی می‌کرد.

سریال‌ها و فیلم‌های “رهایی”، “بچه مهندس 2” و “سرگشتگی” از دیگر آثاری‌ است که فرخنده ایفای نقش در آن‌ها را تجربه کرده است. بسیاری او را شبیه به خسرو شکیبایی می‌دانند؛ او خودش درباره این مقایسه می‌گوید: در وهله اول افتخار می‌کنم و اصلاً قابل قیاس نیستم با آن هنرمند بزرگ و ارزشمند سینما، تئاتر و تلویزیون؛ اما به نظرم شبیه بودن فقط به معنای صدا و تصویر نیست، رفتار و منش هم دخیل است.

بیوگرافی سلمان فرخنده و همسرش میترا مومنی و فرزندان + عکس و اینستاگرام

او تأکید کرد: کسانی که برای مرتبه اول گفتند احتمالاً به خاطر صدایم بوده است. من هم در تئاتر تمرین بیان کرده‌ام و این صدا را از آموزه‌های تئاتری‌ام دارم. خسرو شکیبایی به عنوان یکی از بهترین و نوستالژیک‌ترین بازیگران ایرانی تا قرن‌ها می‌توان به حضورش افتخار کرد. بازیگری که تا نوک قله افتخار رفت، در او هم بازیگر را می‌دیدی و هم نقش را. از “روزی‌روزگاری” گرفته تا فیلم “هامون”، سریال “خانه سبز” و حتی “مدرس” که شاهکار عجیب و غریبی است. من خودم عاشق کارهایی مثل “هزار دستان” و “روزی روزگاری”، “میرزا کوچک‌خان جنگلی” و “ابن سینا” هستم که ماندگارند و سال‌ها تکرار هم می‌شوند برای مخاطب تازگی دارند.

فرخنده از شب گذشته، اجرای برنامه “دست در دست” شب‌نشینی پاییزی شبکه دو را برعهده گرفته در حالی که پیش از این هم برنامه‌های تلویزیونی را اجرا کرده است و تجربه این کار در کارنامه‌اش دیده می‌شود. این بازیگر و نویسنده تئاتر و تلویزیون درباره حضورش در فصل چهارم “بچه‌مهندس” به خبرنگار تسنیم  گفت: هنوز معلوم نیست که من باشم یا خیر؛ البته که در سه فصل گذشته بوده‌ام و باید ببینیم شرایط و موقعیت‌ها به چه سمتی می‌روند. همه‌چیز به این موقعیت‌ها برمی‌گردد.

وی به سریال “پردیس” شبکه سه اشاره کرد و گفت: “پردیس” عنوان سریال دانشجویی است که این روزها بعد از مدتی به آنتن شبکه سه سیما رسیده و این اتفاق خوبی است. چرا که عده زیادی برای ساخت این سریال تلاش کرده‌اند و پخش آن خستگی این عده را از تنشان بیرون می‌کند. امیدوارم مخاطب ببیند و لذت ببرد.

این بازیگر و نویسنده تئاتر و تلویزیون درباره اجرایش در برنامه “دست در دست” گفت: من فقط بازیگر نیستم و اساساً این‌طور به مقوله اجرا نگاه نکرده‌ام. متأسفانه در ایران این‌طور است که اگر کسی نقشی را بازی می‌کند تا آخر عمر قرار است همان نقش را تکرار کند و یا همان نقش به او پیشنهاد می‌شود. دوست داشتم در این کار باشم و سهمی در این کار همدلانه ایفا کنم. بچه‌ها ایده‌های خوبی داشتند تا “دست در دست” تلویزیون جایگاه خوبی را در نگاهِ مخاطب پیدا کند.

شباهت سلمان فرخنده و خسرو شکیبایی  + عکس و اینستاگرام

وی افزود: برنامه گفت‌وگو محور است، مهمانانش مردم عادی‌اند و باید ببینیم در آینده آیتم‌های دیگری دارد و یا پیشنهادها و ایده‌های دیگری به دستمان می‌رسد اتفاقات متنوعی را مخاطب روی آنتن خواهد دید. قرار است فعلاً  15 قسمت باشد و بعد از گفت‌وگوی ویژه خبری ساعت 23:30 تا 15 دقیقه بامداد روی آنتن می‌رود.

فرخنده درباره اینکه چرا سریال‌ها تک و توک دیده می‌شوند، تأکید کرد: من در وهله اول نویسنده‌ام اما آن‌قدر روی کارِ نویسنده اعمالِ نظر می‌کنند که بیشتر نویسنده را کاتب فرض می‌کنند تا خود نویسنده باشد. طبیعتاً برای نوشتن فیلمنامه‌ها و سناریوهای خوب، نویسنده باید بتواند بنویسد وگرنه با وجود این روند، نقش‌ها و قصه‌هایمان همه شبیه به هم می‌شود. درباره دیده شدن یا ماندگار شدنِ سریال‌ها هم این بحث وجود دارد که ساعت پخش و شبکه خوب حائز اهمیت است اگر تنها بحث دیده شدن باشد. اما برای ماندگار شدن، باید اندیشه‌ورزی در فیلمنامه، عشق و همدلی در کارگردانی و بازیگری همه در خدمت هم باشند.

به گزارش تسنیم، شبکه دو شب‌نشینی پاییزی را با نام “دست در دست” به کارگردانی مهدی زنگنه و تهیه‌کنندگی هادی خدادی آغاز کرده است که به صورت زنده روی آنتن می‌رود. این برنامه در 15 قسمت به افراد تأثیرگذاری می‌پردازد که در بزنگاه‌های مختلف اجتماعی همراه مردم بوده‌اند. این افراد که می‌توانند صاحب نام یا چهره شناخته‌شده‌ای هم نباشند در جدیدترین میدان همدلی یعنی دوران  شیوع کرونا گام‌های مؤثری در یاری رساندن به همنوعان خود برداشته‌اند.

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. آقای سلمان فرخنده متاهل است و سه فرزند دارد. نام همسر آقای سلمان فرخنده سرکار خانم میترا مومنی از بازیگران و کارگردانان موفق تیاتر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *