بیوگرافی عادل فردوسی پور و همسر و فرزندان و خواهر و پدر و مادر +عکس

بیوگرافی عادل فردوسی پور و همسرش کیست و خواهر و پدر و مادر +عکس

عادل فردوسی‌ پور کیست و کجاست

عادل فردوسی‌ پور مجری و گزارشگر فوتبال و تهیه کننده ایرانی متولد 11 مهر 1353 در تهران است اما اصالتا اهل رفسنجان کرمان است.

پدرش مهندس برق بود و یک خواهر به نام مرجان و یک برادر کوچکتر به نام محمد دارد عادل فارغ التحصیل فوق لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی شریف و دانشجوی دکترای مدیریت رسانه از دانشگاه تهران می باشد.

او سالها برنامه 90 را اجرا و مسابقات فوتبال را گزارش میکرد که با روی کار امدن علی فروغی مدیر شبکه سه به دلیل اختلاف بین آنها از صداوسیما کنار رفت.

  • نام اصلی : عادل فردوسی پور
  • متولد : 11 مهر 1353
  • محل تولد : کرمان
  • اهل کجاست : رفسنجان
  • تحصیلات : دکترای مهندسی صنایع
  • پیشه : مجری و سازنده برنامه ورزشی ، استاد دانشگاه
  • سال های فعالیت از 1372 تاکنون
  • شناخته شده : برای مجری برنامه 90
  • قد : 189 سانتیمتر
  • همسر : 
  • فرزندان :

فیلم حضور عادل فردوسی پور در برنامه دورهمی را در زیر مشاهده میکنید:

در ادامه بیوگرافی عادل فردوسی پور و همسر و فرزندان و خواهر و پدر و مادر و عکس های شخصی فردوسی پور را در مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی عادل فردوسی پور

عادل فردوسی پور گزارشگر فوتبال و مجری برنامه های فوتبالی و استاد دانشگاه و مترجم و روزنامه نگار در ۱۰ مهر ۱۳۵۳ به گفته خودش در یزد به دنیا آمده اما محل تولد وی را تهران نیز اعلام کردند.

اصالتش به شهر رفسنجان در کرمان برمیگردد و یک خواهر و برادر دارد.

در رشته تحصیلی مهندسی صنایع درس خوانده و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد این رشته می باشد.

عکس عادل فردوسی پور

بیوگرافی عادل فردوسی پور و همسر و فرزندان و خواهر و پدر و مادر +عکس

فعالیت روزنامه نگاری

َفردوسی پور فعالیت خود را از روزنامه نگاری شروع کرده و در سال ۷۲ به عنوان روزنامه نگار
در روزنامه ابرار ورزشی در بخش ترجمه صفحه فوتبال خارجی مشغول می شود.

 

بیوگرافی عادل فردوسی پور

نحوه ورود به صدا و سیما

عادل فردوسی پور در سال ۷۳ در آزمون صدا و سیما شرکت کرد و بعد از چند دوره آزمون در نهایت
پذیرفته شد و در بخش ورزشی مشغول شد.

فردوسی پور در جشنواره فیلم فجر

بیوگرافی عادل فردوسی پور

ابتدا برنامه های آرشیو را گزارش می کرد و اما با گذر زمان بازی های زنده را به خوبی گزارش کرد و همین پله صعود و پیشرفتش در برنامه ها و گزارش های فوتبالی شد‌.

مهارت وی به انگلیسی باعث شد تا بازی خارجی و نام های بازیکنان خارجی را روانتر و بهتر از گزارشگران دیگر ادا کند.

عکس کودکی عادل فردوسی پور
عکس کودکی عادل فردوسی پور

تولید برنامه نود

مجری سیما برنامه نود را به تهیه کنندگی خودش با هدف چالش و نقد و بررسی فوتبال ایران تولید کرد که یکی از جنجالی ترین برنامه های فوتبالی سیما می باشد.

بیوگرافی عادل فردوسی پور

ترجمه کتاب

عادل فردوسی‌پور سابقه ترجمه زبان انگلیسی دارد و اولین کتاب ترجمه شده توسط وی به نام کتاب فوتبال در برابر دشمن، که موضوع فوتبالی-سیاسی دارد می باشد.

کتاب جامع فوتبال نام دارد که دانشنامه‌ای ۴۰۰صفحه‌ای و تمام‌ رنگی درمورد فوتبال است. ترجمه سوم وی کتابی هنر شفاف اندیشیدن که درباره روشهای مدیریت است.

امضای کتاب ترجمه شده

بیوگرافی عادل فردوسی پور

محبوبیت مجری و گزارشگر فوتبال

فردوسی پور در بین مجریان و گزارشگران ورزشی مخصوصا فوتبال از محبوبیت بیشتری برخوردار است و یکی از محبوب‌ترین چهره‌های اجتماعی به‌شمار می‌رود.

وی از بهترین مجریان منتخب از نگاه مردم است. بیوگرافی و زندگینامه

تدریبس فردوسی پور استاد دانشگاه شریف

تدریبس فردوسی پور استاد دانشگاه شریف

ماجرای درگیری با علی کریمی

وی به دلیل اقدام علی کریمی در کنفرانس خبری بعد ار بازی سپیدرود میکروفن برنامه نود را پرتاب کرد که همین موضوع باعث دلخوری فردوسی پور شده و گفته است که اگر به خودم توهین می کرد می بخشیدم اما به سی میلیون بیننده نود توهین کرده است.

ماشین فردوسی پور

ماشین فردوسی پور

ازدواج و همسر

فردوسی ازدواج کرده و متاهل می باشد اما تاکنون عکسی از همسرش منتشر نشده و خبری از هویت و عکس همسرش در جایی منتشر نشده است.

قبلا شایعه ای مبنی بر ازدواجش با مرجان محتشم منتشر شد که تکذیب شد و گویا همسرش شمالی می باشد و خبر نا موثقی از جدایی با همسرش نیز وجود دارد.

مجری برنامه قرار است در آخرین مهمان برنامه پر مخاطب دورهمی شبکه نسیم با اجرای مهران مدیری باشد که که در تاریخ 17 فرذوردین ماه 97 پخش می شود.

مهمان ویژه برنامه دورهمی و مهران مدیری مجری جنجالی و برنامه جنجالی تر نود است که برای وداع با مخاطبان انتخاب شده است.

بیوگرافی عادل فردوسی پور

مشکل فردوسی پور با علی فروغی

کار فردوسی‌پور هم در تلویزیون به نقطه آخر رسید و مجبور شد با آمدن مدیر جوانی مثل فروغی به شبکه سه، بار سفر از تلویزیون ببندد. با اینهمه هنوز معلوم نیست قدرت خانوادگی فروغی بیشتر است یا محبوبیت مردمی فردوسی پور. در این سال‌ها البته قدرت خانوادگی در مقابل مردم تاثیر بیشتری داشته است!

کمتر کسی فکر می‌کرد فردوسی‌پور و نود از صدا و سیما حذف شوند. جایگاه فردوسی‌پور به عنوان یگانه برنامه‌ساز ورزشی سازمان صدا و سیما که رگ خواب مخاطب را هم در دست داشت، چنان محکم بود که تعطیلی نود به ذهن هیچ مخاطبی خطور نمی‌کرد، اما ورود فروغی جوان و کم‌سابقه همه معادلات را به هم ریخت.

اولین دعوای عادل با مدیران تازه از راه رسیده شبکه سه به ماجرای کارلوس پویول برمی‌گردد. عادل که با کلی زحمت توانسته بود رضایت ستاره اسپانیایی را برای حضور در ایران بگیرد. درست زمانی که پویول در ایران منتظر بود برای تحلیل بازی ایران و اسپانیا به استودیو ویژه برنامه جام جهانی بیاید، ورق برگشت و جلوی او گرفته شد. دلایل مختلفی برای عدم حضور پویول بیان شد. از ظاهر پویول بگیر تا هزینه گزاف دعوت از این ستاره دلایلی بود که مدیران سازمان برای عدم حضور پویول مطرح کردند. مشکل هرچه بود پویول به استودیو نیامد تا فروغی جنگ با فردوسی‌پور را علنی کند.

بعدها کار به عدم پخش نود هم کشید و مدیران شبکه سه در یک نوبت ترجیح دادند به جای پخش نود فوتبال پخش کنند. در تمام این مدت فردوسی‌پور سعی می‌کرد با سکوت برنامه نود را حفظ کند و اجازه ندهد این برنامه قربانی اختلاف او با مدیران جدید شبکه شود. اما حواشی به وجود آمده در نظرسنجی پیامکی برنامه‌های نوروزی اختلافات عادل و فروغی را وارد مرحله تازه‌ای کرد و پای وزارت ارتباطات را هم به میان کشید تا مشخص شود عده‌ای در سازمان صدا و سیما هستند که نمی‌خواهند فردوسی‌پور در قامت یک مجری در تلویزیون ظاهر شود. بیوگرافی مرجان محتشم

سخنرانی فردوسی‌پور هنگام دریافت جوایزش در جشنواره جام جم هم بر فاصله این مجری توانمند و مدیران شبکه سه افزود تا در نهایت این عادل باشد که از سازمان صدا و سیما حذف می‌شود. با وجود تاکید رئیس سازمان صدا و سیما بر حفظ عادل فردوسی‌پور به عنوان مجری نود زور فروغی بر رئیس خودش هم چربید و عادل با رد پیشنهاد قائم‌مقامی شبکه ورزش از صدا و سیما کنار رفت.

واکنش علی فروغی به حذف فردسی پور

علی فروغی مدیر شبکه سه در یک گفتگو درباره عدم حضور عادل فردوسی پور گفت: نه محبوبیت ایشان برای ما پنهان بود و نه تخصص ایشان. اما وقتی می‌بینید یک دروازه بان دارد در یک خط دیگر حرکت می‌کند، باید شخص دیگر را درون دروازه بگذارید. در مورد ایشان باید بگویم که کار داشت از مدار خارج می‌شد. بقیه هم داشتند نگاه می‌کردند و با این روش صدا و سیما داشت از هم می‌پاشید.

فروغی ادامه داد: ناگزیر بودیم که این تصمیم را بگیرم و راه هم برای ایشان باز است و به شما بگویم ایشان دارد مظلوم نمایی می‌کند. ایشان کارمند رسمی صدا و سیماست و در همین یک سال اخیر یک میلیارد از مطالبات ایشان را پرداخت کردیم، با امضای بنده به ایشان ترفیع شغلی دادیم، شبکه ورزش زیرنظر شبکه سه است و ایشان رقم زیادی بابت برنامه فوتبال ۱۲۰ دریافت کرد. به ایشان پیشنهاد دادیم بیاید گزارش کند، اما خودش قبول نکرد. برخلاف این مظلوم نمایی‌ها و در همان دوره‌ای که بحث مهاجرت شده بود، ایشان به صورت دستی درخواست فوتبال ۱۲۰ را به ما داد.
جدای از این که فردوسی پور به مسئولان تلویزیون اجازه دخالت در برنامه اش نمی‌دهد، عده‌ای معتقدند که محبوبیت او “نارضایتی” و حتی شاید حس “حسادت” برخی مدیران تلویزیون را برانگیخته است. قضاوتی که البته خیلی نمی‌توان درباره آن سخن گفت.

به گزارش فرارو، در تاریخ ۲۷ اسفند ۹۷ عادل فردوسی پور در مصاحبه با ایرنا در این باره گفت: “تیم برنامه‌ساز و من در چند روز گذشته مشغول تهیه آیتم‌ها بودیم، اما امروز به دستور مدیر شبکه سه برنامه ۹۰ از جدول پخش برنامه‌های شبکه خارج شد.”

فرودسی پور همچنین افزود: «در شرایطی که تنها چند روز از انتخاب برنامه ۹۰ به عنوان بهترین برنامه سازمان صدا و سیما از نگاه مردم و بهترین برنامه ترکیبی از نگاه داوران می‌گذرد، از پخش برنامه ممانعت به عمل آمد.»

جوایز

  • جایزه بهترین مجری و گزارشگر سال فوتبال ایران: فصل ۸۸–۱۳۸۷
  • عنوان بهترین گزارشگر ورزشی سال به انتخاب مجله سروش: ۱۳۸۹
  • عنوان ستاره سال رادیو و تلویزیون به انتخاب مجله سروش: ۱۳۸۹
  • جایزه بهترین مجری ورزشی سال از سومین جشنواره تلویزیونی جام جم: ۱۳۹۲
  • جایزه بهترین برنامهٔ ورزشی از سومین جشنواره تلویزیونی جام جم برای برنامه ۹۰: ۱۳۹۲
  • عنوان بهترین مجری تلویزیونی مرد سال از ویژه برنامه سه ستاره: ۱۳۹۴
  • تندیس بهترین چهره تلویزیونی سال از پانزدهمین جشن سینمایی حافظ: ۱۳۹۴
  • جایزه بهترین گزارشگر ورزشی لیگ برتر ایران: فصل ۹۵–۱۳۹۴
  • جایزه بهترین مجری ورزشی سال از دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی: ۱۳۹۵
  • جایزه بهترین تهیه‌کننده برنامه ترکیبی سال از پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم: ۱۳۹۷
  • تندیس بهترین چهره تلویزیونی سال از نوزدهمین جشن سینمایی حافظ: ۱۳۹۸
  • جایزه ویژه ناصر حجازی (اولین جایزه ناصر حجازی): ۱۳۹۸
  • جایزه «دستاورد فارغ‌التحصیلان» از انجمن دانشگاه صنعتی شریف (سوتا)
  • جایزه بهترین چهره تلویزیونی برای برنامه فوتبال 120 در جشن حافظ 1402

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

2 نظر

  1. عادل فردوسی پور محبوب قلبهاست

  2. ازطرف خودت صحبت کن… محبوب قلب خیلی ها هست اما محبوب قلب خیلی های دیگه هم نیست …!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *