بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

محمدعلی کریمی پاشاکی (زادهٔ ۱۷ آبان ۱۳۵۷) که با نام علی کریمی شناخته‌شده، بازیکن فوتبال بازنشسته ایرانی است. کریمی در دوران فوتبال حرفه‌ای ۱۸ سالهٔ خود از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۳، سابقهٔ بازی در لیگ‌های ایران، امارات، قطر و آلمان را دارد. او اصالتا هفشجانی است. علی کریمی بازیکن و مربی سابق فوتبال است. علی کریمی سالهاست ازدواج کرده است. نام همسر علی کریمی سحر داوری می باشد. علی کریمی سه فرزند به نام های هیرسا ، هاوش و هیما دارد. در ادامه به زندگی نامه علی کریمی می پردازیم. بیوگرافی علی کریمی بازیکن بزرگ سابق پرسپولیس ملقب به جادوگر و همسرش را با عکسی از فرزندان و خانواده اش در مجله شبونه مشاهده کنید.

نام کامل : محمدعلی کریمی پاشاکی
شهرت :
جادوگر فوتبال ایران
تحصیلات :
دیپلم
سن و تاریخ تولد : ۱۷ آبان ۱۳۵۷ (۴۳ سال)
محل تولد :
کرج
حرفه : فوتبالیست (سابق) و مربی فوتبال
شغل دوم : برج ساز
تاریخ شروع فوتبال : سال 1375 با تیم فتح تهران
تاریخ خداحافظی از فوتبال : سال 1393
افتخارات : مرد سال فوتبال آسیا و آقای گل جام ملت‌ها ۲۰۰۴
تعداد بازی های ملی : 127
گل های ملی : 38
مهمترین تیم های فوتبال : بایرن مونیخ و پرسپولیس
همسر : سحر داوری (از سال ۱۳۷۸)
فرزندان : هاوش و هیرسا و هیما
پیج اینستاگرام : aliiiiiiiikarimi8
قد : ۱.۷۸ متر

 

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

علی کریمی یکی از اسطوره های فوتبال ایران است که سالها برای تیم ملی ایران و پرسپولیس بازی کرده است و این افتخار را داشته تا در تیم بایرمونیخ بازی کند او در ایران هواداران زیادی دارد و این را میتوان از پیج اینستاگرامش متوجه شد کریمی از جمله چهره های ورزشی است که همیشه درباره فساد در فوتبال ایران گلایه داشته و به همین دلیل سعی میکند در فوتبال ایران فعالیت نداشته باشد مگر اینکه رئیس فدراسیون فوتبال باشد او در سال 1400 در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شرکت کرد که به او رای ندادند در حالی که همه ادعای حمایت از او را داشتند.

علی کریمی کارهای انسان دوستانه زیادی هم انجام داده است و در آزادی زندانیان مالی و کمک به کودکان بیمار یا بی سرپرست همیشه ثابت قدم بوده است.

بیوگرافی علی کریمی جادوگر و عکس کودکی

بیوگرافی علی کریمی و همسرش

بیوگرافی علی کریمی با نام کامل تر محمدعلی کریمی پاشاکی فوتبالیست و مربی فوتبال ایرانی متولد 17 آبان 1357 در کرج می باشد.
اصالتا لاهیجانی و سه برادر و یک خواهر دارد که یکی برادرانش نیز فوتبالیست بوده و پدرش در بازیکنان فوتبال در لاهیجان بوده است مدرک تحصیلی تا مقطع دیپلم را دارد و به علت مشغله زیاد فوتبال نتوانست ادامه تحصیل بدهد.

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت فوتبال +عکس

فعالیت ورزشی

کریمی که با عنوان جادوگر به دلیل دریبل ها و تکنیک های خاص در بازی فوتبال معروف است در پست هافبک تهاجمی باشگاه پرسپولیس با پیراهن شماره 8 تهران حضور داشته است.

 

بیوگرافی و عکس جوانی علی کریمی

ایشان به مهندسی و پزشکی علاقه داشته اما عشق به فوتبال باعث شد تا وی دنبال این رشته ورزشی را بطور جدی و حرفه ای بگیرد.

 

فعالیت خود را از نوجوانان تیم نفت شروع کرده و سپس به نوجوانان باشگاه سایپا پیوست و بعد از آن در رده جوانان به فتح تهران منتقل شد.
او در سال ۱۳۷۵ موفق شد به تیم بزرگسالان راه یابد.
کریمی ۲ فصل برای فتح به میدان رفت که خدمت سربازی او محسوب شد.
کریمی از سال ۱۳۷۷ در تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند.

بیوگرافی علی کریمی و عکس کودکی علی کریمی

دوران ملی پوشی وی با حضور در ۳ دوره جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰، ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ یک دوره بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ برای ایران گذشت.

در ۴ دوره انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ مجموعاً در ۳۶ بازی به میدان رفته‌است.

بیوگرافی علی کریمی و همسرش

مربیان دوره ملی پوشی علی کریمی

بازی های ملی کریمی در تیم ملی ایران همزمان با پورحیدری، طالبی، بلاژوویچ، ایوانکوویچ، قلعه‌نویی، دایی، قطبی و کی روش در تیم ملی بوده ‌است.

بیوگرافی علی کریمی و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

 

تعداد بازی و گل های ملی

کریمی با ۱۲۷ بازی بعد از علی دایی و جواد نکونام، از لحاظ تعداد بازی ملی سومین بازیکن تاریخ تیم ملی فوتبال ایران محسوب می شود.
۳۸ گل ملی نیز برای ایران به‌ثمر رسانده‌است که از این حیث نیز پس از علی دایی و کریم باقری نفر سوم محسوب می‌شود.

بیوگرافی علی کریمی و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

 

باشگاه های حرفه ای

وی در باشگاه های فتح تهران، پرسپولیس ، الاهلی امارات ، بایرن مونیخ ، قطر ،السیلیه، استیل‌آذین ، شالکه ، تراکتورسازی

افتخارات فردی و ملی علی کریمی

قهرمانی (۲): ۱۹۹۸، ۲۰۰۲
جام ملت‌های آسیا
مقام سوم (۱): ۲۰۰۴
قهرمانی فوتبال غرب آسیا
قهرمانی (۲): ۲۰۰۰، ۲۰۰۴
جام بین قاره‌ای آسیا-اقیانوسیه
قهرمانی ۲۰۰۳
بازیکن سال فوتبال آسیا: ۲۰۰۴، ۲۰۱۲ (نفر دوم)
عضو تیم منتخب سال آسیا: ۲۰۱۲
آقای گل جام ملت‌های آسیا: ۲۰۰۴
عضو تیم منتخب جام ملت‌های آسیا: ۲۰۰۴
آقای گل لیگ برتر فوتبال امارات: ۲۰۰۴-۲۰۰۳

عکس کودکی علی کریمی و خواهرش و برادرش فرشید کریمی

بهترین بازیکن جام قهرمانی آسیا-اقیانوسیه ۲۰۰۳
بازیکن ماه آسیا: ژوئن ۲۰۰۰، اکتبر ۲۰۰۱، اکتبر ۲۰۰۳
بهترین بازیکن مسابقات غرب آسیا ۲۰۰۰
گلزن ترین هافبک نهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ۱۴ گل
گلزن ترین هافبک یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران ۱۲ گل
دومین گلزن برتر آسیایی تاریخ پرسپولیس ۱۰ گل

خداحافظی علی کریمی با فوتبال

سرانجام کریمی فوتبالیست ایرانی در ۲۹ تیر ۱۳۹۳ برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد.
وی بعد از آن به عنوان مربی در چند تیم فعالیت کرده و اخرین تیم وی فعلا سپیده رود بوده است.

افشاگری درباره فدراسیون

وی چندین بار درباره فساد و نبودن برنامه جامع درباره فدراسیون نظر داده و در مناظره تاریخ 23 بهمن 96 با دبیر فدراسیون اقای ساکت در برنامه نود افشاگری های زیادی را انجام داد.
بعد ار آخرین صحبت ها وی کامنتی با مضومن زیر در اینستاگرامش منتشر کرد.

بیوگرافی علی کریمی و همسرش

ازدواج و همسر

علی کریمی در سال 199 میلادی و زمانی که 21 سال سن داشت با خانمی به نام سحر داوری ازدواج کرد صاحب سه فرزند (یک دختر به نام هیما و دو پسر بنام هاوش و هیرسا) شد

عکس دختر و پسران علی کریمی و فرزندانشعکس فرزندان علی کریمی و دختر و پسرش

 علی کریمی در اکران صفر تا سکو

بیوگرافی علی کریمی و همسرش
* سال 93:سال خوبی بود و پر از فراز و نشیب هایی که‌یک سال ما را رقم زد. فکر می‌کنم مهمترین رویداد زندگی ورزشی ام حضور در کنار تیم ملی برای مقطعی بود. در زندگی شخصی ام هم تولد «هیما» دخترم این سال را برای ما ماندگار کرد.

* سال 94:خیلی دلم می‌خواهد تیم محبوبم پرسپولیس باز هم به‌اوج بازگردد و دل هواداران خودش را شاد کند.

* تعطیلات نوروز:تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای در کنار خانواده‌بودن و چند روزی را به‌دور از هیاهوی فوتبال سپری کردن است. در ایام نوروز سعی می‌کنم در کنار خانواده‌باشم و به‌مسافرت برویم. اگر بخواهم جایی غیر از شمال را برای مسافرت انتخاب کنم، جایی را انتخاب می‌کنم که‌درآن بتوانم خوب خرید کنم.بیوگرافی و زندگینامه

* هشت سین:همیشه‌فکر می‌کردم اگر قرار باشد«هفت سین» به‌«هشت سین» تبدیل شود، «سیم خاردار» را به‌عنوان «سین هشتم» معرفی کنم و آن را دور هفت سین بکشیم تا محتویات «هفت سین» در امان بمانند.

بیوگرافی علی کریمی و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

* سیزده‌بدر:سیزده‌بدر را از کودکی دوست داشتم و همیشه‌در این روز برای تفریح و بازی به‌دل طبیعت می‌رفتیم. الان هم سعی می‌کنم این روز را با خانواده‌سپری کنم و به‌قول معروف سبزه‌هایمان را به‌آب بسپاریم.

* دروغ سیزده:فکر می‌کنم بزرگترین دروغ سیزده‌این است که‌از دروغ سیزده‌بگذریم!

* موسیقی:موسیقی را دوست دارم و در زمان های مختلف، موسیقی متناسب با حال و شرایطم را گوش میدهم. روزها موسیقی شاد و شب ها موسیقی آرامبخش را دوست دارم.

* رانندگی:بعد از دوسال در کشور «مایکل شوماخر» فکر می‌کنم راننده‌خوبی شده‌ام و به‌قول معروف دست فرمان خوبی دارم. تند می‌روم ولی به‌شدت قانونمدار هستم و تابع مقررات، الان هم یک BMW سفید رنگ دارم.

* سینما:سینما را دوست دارم ولی خیلی کمتر پیش می‌آید که‌بتوانم به‌سینما بروم، برای همین بیشتر اوقات در خانه‌فیلم تماشا می‌کنم.

بیوگرافی علی کریمی و همسرش سحر داوری و فرزندان +عکس

* خانواده:عاشق خانواده‌ام هستم و رابطه‌دوستانه‌ای با بچه‌هایم دارم و بیشتر با هم رفیق هستیم تا پدر و فرزند. همیشه‌به‌این فکر می‌کنم که‌خانواده‌چه‌نعمت بزرگی است و زندگی بدون خانواده‌محال است.

* دروغ:از دروغ متنفرم و از بدقولی عصبانی می‌شوم؛ وقتی هم عصبانی می‌شوم، بداخلاق می‌شوم. البته‌شدت عصبانیتم بستگی به‌طرف مقابلم دارد.

* برنامه‌ریزی:سعی می‌کنم در زندگی، اهل برنامه‌ریزی باشم ولی اگر راستش را بخواهید گاهی اوقات تنبلی می‌کنم و نظم را رعایت نمی کنم.

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت و علی دایی +عکس

انتخابات ریاست فدراسیون

او در انتخابات ریاست فدراسیون در سال 1400 شرکت کرد اما رای نیاورد.

علی کریمی که با سروصدای زیاد وارد کارزار انتخاباتی شده بود، در شرایطی که ناظران شانس کمی را برای او قائل بودند، با 9 رای به کار خود در انتخابات فدراسیون فوتبال خاتمه داد. به عبارتی از 86 عضو مجمع فدراسیون فوتبال، تنها 9 نفر بودند که علی کریمی را به عنوان رئیس فدراسیون برگزیدند تا او شانس حضور در دور دوم را هم نداشته باشد.

این در حالی است که باتوجه به حضور مدیران باشگاه ها، مربیان تیم های ملی و همچنین کاپیتان تیم ملی طرفداران علی کریمی تصور می‌کردند که او رای بیشتری را تصاحب کند اما این اتفاق نیفتاد و در واقع نماینده اهالی فوتبال با 10.46 درصد از آرا انتخابات را به سرانجام رساند و در میان تشویق حاضران سالن را ترک کرد و در خارج از سالن به خبرنگاران گفت: «درباره مهندسی نمی توانم چیزی بگویم و نمی دانم اما جا دارد روز مهندس را با تاخیر به دوستان تبریک بگویم.»

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت بایرن مونیخ +عکس

نظر علی کریمی درباره تیم ملی

در مورد تیم ملی که دیگر صحبتی ندارم و مثل همه مردم ایران برای تیم ملی آروزی موفقیت می کنم تنها می خواهم نکته ای را بگویم. خیلی ها فکر می کنند ما اگر انتقادی به تیم ملی می کنیم در مورد نوع شخصیت و نوع اظهار فدراسیون صحبت کردم و هرگز در مورد مسائل فنی سرمربی تیم ملی صحبت نکردم و فقط جواب توهین ها را دادم.چون بالاخره هر مربی شخصیت خودش را دارد و اگر صحبتی در مورد سید جلال و وریا کردم چون بازیکنانی بودند که می توانستند جزو نفرات اصلی تیم ملی باشند.

من هم دوست دارم تیم ملی ایران در جام جهانی بازی های خوبی را انجام دهد و تمام مردم ایران را خوشحال کند نکته اینجاست که در جام جهانی هر نتیجه ای ممکن است رقم بخورد به همین دلیل نتیجه غیر قابل پیش بینی است .

ایران شاید روی کاغذ شانسی نداشته باشد اما انقدر اتفاقات غیر منتظره در فوتبال افتاده است که انتظار هر چیزی را می توان داشت پس ایران هم شانس دارد از گروه خودش صعود کند و امیدوارم اتفاقات خوبی برای تیم ملی در جام جهانی بیفتد.

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت بایرن مونیخ +عکس

بدون شک یکی از بهترین تورنمنت‌های دوران بازی علی کریمی جام ملت‌های آسیا در سال 2004 بود که او ستاره ایران بود و نقش مهمی در سوم شدن تیم ملی داشت.

کریمی در آن دوره از رقابت‌ها موفق به زدن 5 گل شد و بهترین بازیکن ایران بود. هت‌تریک تماشایی کریمی مقابل کره‌جنوبی یکی از به‌ یادماندنی‌ترین بازی‌های ملی اوست که ایران را به نیمه‌نهایی رساند.

 

با وجود این درخشش اما AFC تصمیم گرفت شونسوکه ناکامورا، ستاره تیم ملی ژاپن که با این تیم به مقام قهرمانی رسیده بود را به عنوان بهترین بازیکن مسابقات انتخاب کند.

تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به مذاق خیلی‌ها خوش نیامد و انتقادات زیادی را به همراه داشت. یکی از هواداران با پلاکاردی از AFC خواست به خاطر این تصمیم خجالت بکشد چرا که کریمی لایق عنوان بهترین بازیکن تورنمنت بوده است.

بیوگرافی علی کریمی پیشکسوت و مهرداد میناوند عکس
لیدر اغتشاشات

علی کریمی یکی از چهره‌هایی بود که نامش در جریان ناآرامی‌های شهریور ۱۴۰۱ بارها شنیده شد. چهره‌ای ورزشی که با وجود برخی اظهارنظرهای نادر، انتظار این حجم از موضع‌گیری از وی نمی‌رفت و همین سبب شد برخی وی را پدیده ناآرامی‌های شهریورماه بنامند و عنوان لیدر معترضان را به وی نسبت دهند. از سوی دیگر، طیف مقابل با اعلام انزجار و برائت از کریمی، درخواست بازداشت و توقیف اموال وی را امضا کردند و این‌گونه کریمی با توئیت‌های کوتاه اما جنجالی‌اش سبب ایجاد نوعی دوقطبی میان طرفداران و مخالفانش در فضای مجازی و واقعی شد. گروه داده‌کاوی ایرنا به منظور بررسی فعالیت علی کریمی در توئیتر فارسی و آنالیز کمی و کیفی عملکرد او در این بستر، به تحلیل حساب توئیتری وی پرداخته است:

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *