فرهاد قائمیان | بیوگرافی فرهاد قائمیان و همسرش + تصاویر شخصی

بیوگرافی فرهاد قائمیان بازیگر و همسرش کیست و اهل کجاست و فرزندان + عکس

فرهاد قائمیان کیست و اهل کجاست

فرهاد قائمیان بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون 15 اسفند سال 1344 در شهر اردبیل به دنیا آمده است او در سال 1380 در فیلم قازچ سمی بازی کرده و توانست با ایفای نقش در این فیلم نظر بسیاری از کارگردان های سینما را به سوی خود جلب کرده و در سینما و تلویزیون پر کار شود در ادامه بیوگرافی فرهاد قائمیان و همسرش و فرزندان و زندگینامه و گفتگوی خواندنی و عکس های خصوصی او را در ادامه در مجله شبونه مشاهده کنید.

بیوگرافی فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان بازیگر ایرانی در 15 اسفند 1344 در اردبیل به دنیا آمده است.

فرهاد قائمیان بازیگر | بیوگرافی فرهاد قائمیان و همسرش + تصاویر شخصی

خصوصیات اخلاقی

مجله شبونه – فرهاد قائمیان بازیگر کم حرف و آرامی است. می‌توان در یک جمله گفت او از آن دست افرادی است که هرگز به دنبال هیاهوی مطبوعاتی نبوده و به همین دلیل همیشه بدون حاشیه کارش را انجام می‌دهد(dot) او در طول این سال‌ها خیلی سخت و گزیده نقش‌هایش را انتخاب کرده، به همین دلیل وقتی کارنامه تلویزیونی او را بررسی می‌کنیم، تعداد کارهایش به انگشتان دو دست نمی‌رسد؛ در این باره می‌توان به سریال‌های وفا، شوق پرواز، سرزمین کهن، تعبیر وارونه یک رویا، نردبام آسمان، یادآوری و زمانی برای عاشقی اشاره کرد. همین ویژگی باعث شده تا نقش‌هایش در هر یک از سریال‌ها متفاوت باشد و مخاطبان رسانه ملی همیشه با دیدن او در یک نقش تازه کاملا غافلگیر شوند.

چگونه بازیگر شد

از کودکی به بازیگری علاقه داشت و با حمایت برادرانش توانست به تاتر راه پیدا کرده و در شهر خودش چندین نمایش بازی کرد .
وی کارش را ابتدا با تهیه کنندگی مدیر تولید و تدوین و گویندگی و همچنین پشت دوربین ایستادن آغاز کرد و در نهایت بعد از مدتی وارد عرصه بازیگری شد.

فرهاد قائمیان بازیگر | بیوگرافی فرهاد قائمیان و همسرش + تصاویر شخصی

فعالیت های هنری فرهاد قائمیان

اولین کار حرفه ای در فیلم دمرل ساخت بود که در سال ۷۲ وارد عرصه سینما و تلویزیون شد.
اما با فیلم قارچ سمی در سال ۸۰ به شهرت رسید
او بخاطر بازی در سریال وفا نیز شهرت زیادی کسب کرد.
او تاکنون فیلم ها و سریال های زیادی را بازی کرده و به خاطر بازی در فیلم هیوا و توت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرد.
آخرین سریالی که حضور داشته سر دلبران بوده که ئر ماه رمضان 97 پخش شد.

همچنین در نقش خرچنگ پروژه کاری به کارگردانی آقای محمد حسین لطیفی به نام وفا شبکه سه سیما به روی آنتن تلویزیونی در دهه ۸۵ رفت نیز در کارکترش موفق بود.

همچنین ببینید:

بیوگرافی مریم کاویانی و همسر اول و دومش

بیوگرافی حسن جوهرچی و همسرش و فرزندان

بیوگرافی پوریا پورسرخ بازیگر و همسرش

وفا داستان جوانی به نام ژوبین پناهی میباشد که به جرم جاسوسی برای کشور اسرائیل در یکی از زندانهای لبنان اسیر است و به علت داشتن مشکلات روانی که آن هم به خاطر کشته شدن پدر مادرش در انفجار بمبی در قبرس به بیمارستان انتقال پیدا میکند

در ادامه داستان فیلم سازمان امنیت ملی اسرائیل مامور ویژه از سوی موساد به آسایشگاه روانی واقع در ایران برای ربودن آن جوان می فرستد و ماجراهای جنجالی شکل گرفته می شود

بازیگر نقش بهنام طریقت در سریال تاریکی شب روشنایی روز تا به حال دو بار کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است

فرهاد قائميان | بیوگرافی فرهاد قائمیان

عکس های فرهاد قائمیان

در جشنواره اولین عراق نیز به خاطر بازی در روز رستاخیز جایزه دریافت کرد

مقام خادم افتخاری امام رضا

قائمیان تجربه خادمی امام رضا در شب شام غریبان امام رضا را در سال ۹۳ کسب کرده به عنوان خادم افتخاری در حرم امام رضا حضور پیدا کرد .

او در مراسم شام غریبان در سال ۹۳ حرم مطهر خراسان رضوی خادم افتخاری شده و زائران امام رضا در آستان قدس رضوی خدماتی را ارائه داد

فرهاد قائمیان خادم افتخاری امام رضا

وی به دلیل آذری زبان بودن علاقه زیادی به مرحوم حاج سلیم مودن زاده دارد.

ازدواج و همسر

تاکنون عکسی از همسر و یا خبر ازدواج فرهاد قائمیان منتشر نشده و اطلاع دقیقی از زندگی خصوصی وی نشر نشده است.

درخشش در سریال گاندو

او در سریال گاندو موفق شد عملکرد بسیار زیبایی داشته باشد و نقش مهمی را بر عهده بگیرد

نقش ساعد بهرامی که جاسوس آمریکایی بود را بازی کرد و مورد استقبال مردم قرار گرفت یکی از کاراکترهای مهمی که در این مجموعه تلویزیونی حضور داشت و آقای فرهاد قائمیان در آن بازی میکرد.

این هنرمند محبوب در حال حاضر از بهترین هنرمندان کشورمان بوده در چندسال اخیر سریال و فیلم های معروف و پر بیننده ای را بازی کرده است.

فیلم ها و سریال های قائمیان

اسب سفید پادشاه
رستاخیز
ناخواسته
استرداد
دعوت
زندگی با چشمان بسته

فرهاد قائمیان بازیگر و خانم هوادار

عکس فرهاد قائمیان

شکار روباه
احضار شدگان
مخمصه
رامی
به رنگ ارغوان
شوریده
تارا و تب توت فرنگی
شهر زیبا
رنگ شب
سفر به فردا
قارچ سمی
نسل سوخته
هیوا
سارای
سکوت کوهستان
زمانی برای عاشقی
ابر و خورشید
رنگ شب
به دنیا بگویید بایستد
سرزمین کهن

فرهاد قائمیانبازی در سریال تاریکی شب روشنایی روز، سومین همکاری من با حجت قاسم‌زاده‌اصل است و افتخار دارم دوباره در کنار این کارگردان، نقش خوبی را ایفا کنم. فیلمنامه، مهم‌ترین مساله‌ای است که همیشه قبل از بازی به آن توجه می‌کنم. خوشبختانه فیلمنامه این سریال بسیار خوب نوشته شده و به زعم من یک نقطه عطف در تلویزیون محسوب می‌شود.متن، بستر عاشقانه و سیاسی دارد و در مقطعی از تاریخ ایران می‌گذرد. این برای من خیلی دوست‌داشتنی است و می‌دانستم با بازی در این سریال تجربه خوبی برایم رقم می‌خورد. ضمن این‌که سال‌هاست با قاسم‌زاده رفاقت دارم و خوشحالم بار دیگر با هم همکاری می‌کنیم. در این مجموعه هم نقش بهنام طریقت را بازی می‌کنم که شخصیت اصلی قصه سریال تاریکی شب روشنایی روز است.

فرهاد قائمیان بازیگر

به نظرم ضرورت دارد فیلمنامه‌ها هم چار تغییراتی شوند چون به نظر می‌رسد یک سیاستی برای صدور پروانه ساخت وجود دارد که اجازه پذیرفتن هر فیلمنامه‌ای را نمی‌دهد در صورتی که اگر شجاعت بیشتری وجود داشته باشد و اجازه دهند فیلمنامه‌های متفاوتی عرضه شود اتفاق بهتری برای رشد سینما خواهد افتاد.

این بازیگر افزود: اگر در جشنواره سال گذشته بسیاری از اهالی هنر رضایت چندانی از فیلم‌ها نداشتند به دلیل همان اتفاقی است که در مرحله صدور پروانه ساخت رخ داده به ویژه آنکه در جریان هستم فیلم‌های بهتری می‌توانستند ساخته شوند که متأسفانه اجازه ساخت به آن‌ها داده نشد.

اعتقادم به داوری فجر را از دست داده‌ام

اصلانی در پاسخ به اینکه با توجه به جایزه‌های جهانی متعددی که در سال گذشته برای بازی در فیلم «دختر» کسب کرده، آیا دوست نداشت در جشنواره فجر هم با یک جایزه سال را به پایان برساند؟ گفت: آنقدر جشنواره فجر سال گذشته پر از اعتراض بود که به نظرم جایزه هم دیگر بی‌ارزش شده است، یعنی هم آن‌هایی که جایزه می‌گیرند و هم آن‌هایی که نمی‌گیرند حس خوشایندی ندارند. البته من شخصا اگر جایزه‌ای بگیرم خوشحال خواهم شد اما اعتقادم به داوری جشنواره فجر را از دست داده‌ام، چون مسائلی در این بخش در نظر گرفته می‌شود که خارج از بحث هنری است. در حالی که بارها در این باره صحبت شده و سال‌ها شیوه‌های مختلف کار را دیده‌ایم، اما نمی‌دانم چه زمانی قرار است این ماجرا درست شود.

وی در بخش پایانی این گپ و گفت کوتاه درباره فیلم‌های جدیدش واینکه دوست دارد امسال را مثل سال قبل با جشنواره‌های متعدد بگذراند؟ بیان کرد: سال گذشته سه فیلم به کارگردانی پوران درخشنده، همایون اسعدیان و رحمان سیفی‌آزاد داشتم و چند سفری را هم به واسطه جشنواره‌هایی که فیلم «دختر» در آن‌ها حضور داشت در برنامه‌ام داشتم اما نمی‌خواهم دیگر امسال مانند سال گذشته باشد و آرزو دارم این طور نشود، یعنی ترجیح می‌دهم فقط روی یکی دو کار متمرکز شوم. ضمن اینکه امیدوارم در سال جدید پیشنهاد نقش‌های متفاوتی داشته باشم؛ البته بیشتر نقش‌هایی اجتماعی که برایم جذاب‌تر است و اجازه کار بیشتری هم می‌دهد.

فرهاد قائمیان خادم افتخاری امام رضا

وقتی نقشی به شما پیشنهاد می‌شود، مدیوم آن که تئاتر باشد یا سینما و تلویزیون برایتان تفاوت دارد؟

نه، اصلا تفاوت ندارد، چون برای یک بازیگر فرقی نمی‌کند که تئاتر می‌خواهد بازی کند یا در سینما و تلویزیون حضور داشته باشد. هر مدیوم چارچوب‌های خودش را دارد و بر آن اساس هم بازیگر نقشش را اجرا می‌کند. اصل مهم، خوب بودن متن و کاراکتری است که پیشنهاد می‌شود و این‌که چه میزان سختی همراه دارد و با بقیه نقش‌هایی که قبلا بازی کرده‌ام، چه تفاوت‌هایی دارد. این برای من عاملی تعیین‌کننده است. هر چقدر نقش سخت‌تر و تازه‌تر باشد اشتیاق من برای ایفای آن بیشتر می‌شود. به اعتقادم نگه داشتن مخاطب تلویزیون نسبت به مدیوم‌های دیگر خیلی سخت‌تر است، چون هم زمان سریال طولانی‌تر است و هم این‌که بازی‌ها باید درست در آورده شود. مسلماً حفظ تماشاگر برای تماشای یک اثر ۷۲۰ دقیقه‌ای کار راحتی نیست. ضمن این‌که سلایق مخاطبان انبوه تلویزیون متفاوت است و هر کس دیدگاه خودش را دارد. به همین دلیل حفظ مخاطب به سهولت انجام نمی‌شود.

سلفی فرهاد قائمیانبیوگرافی فرهاد قائمیان

فیلم های سینمایی فرهاد قائمیان

  • دمرل (۱۳۷۲)
  • سکوت کوهستان (۱۳۷۴)
  • سارای (۱۳۷۶)
  • هیوا (۱۳۷۷)
  • نسل سوخته (۱۳۷۸)
  • قارچ سمی (۱۳۸۰)
  • سفر به فردا (۱۳۸۰)
  • رنگ شب (۱۳۸۰)
  • شهر زیبا (۱۳۸۲)
  • تارا و تب توت فرنگی (۱۳۸۲)
  • شوریده (۱۳۸۳)
  • به رنگ ارغوان (۱۳۸۳)
  • رامی (۱۳۸۵)
  • مخمصه (۱۳۸۶)
  • احضار شدگان (۱۳۸۶)
  • شکار روباه (۱۳۸۷)
  • زندگی با چشمان بسته (۱۳۸۷)
  • کارناوال مرگ (١٣٨٧)
  • دعوت (۱۳۸۷)
  • تهران در جستجوی زیبایی (اپیزود سوم، تهران، سیم آخر) (۱۳۸۷)
  • استرداد (۱۳۹۰)
  • رستاخیز (۱۳۹۱)
  • ناخواسته (۱۳۹۲)
  • اسب سفید پادشاه (۱۳۹۳)
  • بادیگارد (۱۳۹۴)
  • مصلحت (۱۳۹۹)

افتخارات

برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره رسانه ای الغدیر ۱۳۹۵
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۹۱
کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۷۷
برنده جایزه جشنواره غدیر در فیلم رستاخیز

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

2 نظر

  1. عاشقشممممممممم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *