بیوگرافی مدیران پیام رسان های داخلی

بیوگرافی مدیران پیام رسان های ایرانی + عکس و اسامی

بیوگرافی مدیران پیام رسان های ایرانی + عکس و اسامی این اپایکیشن ها را در مجله شبونه بخوانید.

بیوگرافی مدیران پیام رسان های ایرانی

این روزها با نام های «سروش»، «آی‌گپ»، «ایتا»، «گپ» و «ویسپی» را زیاد به گوشتان خورده که به عنوان پیام‌رسان‌های داخلی جایگزین تلگرام معرفی شدند.

شاید کنجکاو بشوید که پیام رسان های داخلی توسط چه کسانی اداره می شوند و مالک و طراح آنها چه افراد و یا نهادهایی هستند.

بیوگرافی مدیران پیام رسان های ایرانی

بیوگرافی مدیران پیام رسان های ایرانی

بیوگرافی مدیران پیام رسان سروش و سال تاسیس

سروش شبکه اجتماعی است از گزینه‌های جدی برای کوچ کاربران ایرانی از تلگرام است.
نرم‌افزار سروش در بهمن ۱۳۹۴ ابتدا نسخه آزمایشی خود را به بازار عرضه کرد و تا بهمن ۱۳۹۵ نزدیک به ۷۰۰ هزار کاربر فعال داشت.

 

مالک نرم افزار سروش

سهام دار عمده آن سازمان صدا و سیما بوده و تحت حمایتش می باشد.
پشتیبانی آن نیز توسط شرکت «توسعه فناوری رسانه سروش» انجام می شود و نام مدیرعامل این شرکت محمدرضا علی‌عسگری و مدیریت پیام‌رسان سروش نیز بر عهده سیدمیثم صالحی است.

بیوگرافی مدیران پیام رسان های ایرانی

عکس مدیران اپلیکیشن سروش

یکی از بندهای شرایط و قوانین سروش برای عضویت اینست که در بند ۵ آن آمده است:

«سروش مجاز است در هر زمان که مشخص شد شناسه انتخاب‌ شده مغایر با مشخصات سازنده یا مدیران کانال است باشد ، بدون اطلاع قبلی شناسه کانال را تغییر یا کانال را غیرفعال نماید. مرجع تشخیص در این زمینه، سروش است.»

پیام رسان آی گپ

آی‌گپ یکی دیگر از این پیام‌رسان‌های ساخت ایران است که مدیرعامل آن شخصی به نام محمدرسول کاظمی است.

محمدرسول کاظمی در معرفی خود چنین گفته است: «تخصص من در زمینه رایانه بوده و با تکیه بر همین موضوع اقدام به رفع یکی از دغدغه‌های همیشگی‌ام که ساختن پیام‌رسانی بومی با قابلیت جهانی است، کرده‌ام و در این مسیر یک ریال حمایت از جایی دریافت نکرده‌ام.

همچنین وی گفت: تمام کسانی که می‌گویند داخلی‌ها توان پاسخگویی به نیاز و تعداد کاربران ایرانی را ندارند به‌ صراحت می‌گویم که آی‌گپ قادر به پاسخگویی به تمام نیازهای ۴۰ میلیون کاربر ایرانی است.»

پیام رسان ایتا

«ایتا» یکی دیگر از پیام ‌رسان‌های داخلی ست در سال ۱۳۹۶ شروع به فعالیت کرده و اولین نسخه‌اش را برای اندروید و همزمان نسخه وب آن آماده بهره‌برداری شد.
اما نسخه آیفون و دسکتاپ آن در دست طراحی بوده و مراحل طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار ایتا توسط شرکت اندیشه‌یاوران تمدن امروز که گفته می شود یک شرکت خصوصی است انجام شده است.

ایتا مدعی است: «هیچ شخص، گروه و جریانی نمی‌تواند ایتا را مجبور به حذف اطلاعات کاربران و فعالیت‌های آنها در نرم‌افزار کند

پیام‌رسان ایرانی «گپ» نیز در این میان مدعی رقابت است. در وبسایت این پیام‌رسان هیچ اطلاعاتی درباره شرکت پشتیبان و گردانندگان اصلی آن وجود ندارد.

آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سال گذشته به این پیام‌رسان پیوست.

ویسپی و مشخصات آن

پشتیبان ویسپی شرکتی به نام «SG Atlantic Limited» مستقر در هنگ‌کنگ است اما بعضی‌ها مدعی هستند که این پیام‌رسان داخل ایران و توسط یک اپراتور اینترنت ثابت در کشور یعنی شرکت «شاتل» اداره می‌شود.

با این حال مدیرعامل شاتل تعلق داشتن ویسپی به این شرکت را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «به عنوان یک اپراتور، رعایت بی‌طرفی، اصل فعالیت ماست و حامی فعالیت توسعه‌ کاربری همه‌ی پیام‌رسان‌ها هستیم.

این شرکت خدمات CDN به بسیاری از شرکت‌های دارای محتوای داخلی و خارجی ارائه می‌دهد اما هیچ مشارکتی با هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی خارج از این پروتکل وجود ندارد./ایسنا

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *