حذف ایران از جام جهانی به خاطر بازگشت ایتالیا +علت
حذف ایران از جام جهانی به خاطر بازگشت ایتالیا +علت

حذف ایران از جام جهانی به خاطر بازگشت ایتالیا +علت

حذف ایران از جام جهانی به خاطر بازگشت ایتالیا خبری عجیب است که توسط روزنامه های ایتالیایی مطرح شده است که در ادامه این بخش حواشی ورزشی به آن میپردازیم.

ماجرای حذف ایران از جام جهانی

فدراسیون فوتبال ایتالیا در یک نامه رسمی به فیفا خواستار جایگزین شدن تیم ملی ایتالیا با 5 تیم حاضر در جام جهانی شده است که یکی از این تیم ها ایران میباشد!

حذف ایران از جام جهانی به خاطر بازگشت ایتالیاحذف ایران از جام جهانی,عکس تیم ملی ایران

در قوانین فیفا این امکان وجود دارد که اگر دولت کشوری در فوتبال آن کشور دخالت کند احتمال حذفش از جام جهانی زیاد است و ایتالیا نیز نام 5 تیم حاضر در جام جهانی روسیه را از جمله: ایران – عربستان – مصر – سنگال – نیجریه را به فیفا اعلام کرده و درخواست داشته که یکی از این تیم ها را از جام جهانی حذف کرده و ایتالیا را جایگزین آن کند.

سابقه حذف یک تیم از جام جهانی

قبلا این اتفاق در فیفا رخ داده است در یورو 1992 فیفا در اقدامی جالب تیم یوگسلاوی را به دلیل دخالت های سیاسی از دور رقابت ها حذف کرد و تیم دانمارک را جایگزین آن کرد و اتفاقا دانمارک نیز توانست قهرمانی این دوره از رقابت ها را به دست آورد.

حالا روزنامه توتو اسپورت ایتالیا این خبر را منتشر کرده است و نوشته که فدراسیون در نامه ای رسمی به فیفا آخرین شانس خود را برای حضور در رقابت های جامجهانی امتحان کرده است و نام 5 کشور را با لیستی از دلایل و توضیحات به فیفا ارائه کرده و اظهار داشته که این 5 کشور را بنا به دلایل قانونی میتوان از جام جهانی حذف کرد و ایتالیا را جایگزین آنها نمود.

آخرین تلاش ایتالیا برای رسیدن به جام جهانی با حذف ایران

لازم به ذکر است که تیم ملی ایتالیا نتوانست جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کند و با باخت مقابل تیم سوئد از رسیدن به جام جهانی باز ماند.

بازی دراماتیکی که گریه بوفون دروازه بان و کاپیتان محبوب و دوست داشتنی آنها را دراورد.

حالا باید ببینیم فیفا درباره این خواسته ایتالیا چه تصمیمی را میگیرد.

حذف ایران از جام جهانی به خاطر بازگشت ایتالیا

✅ لینک این صفحه برای ارسال به دوستان:

❤️ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل❤️ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید

یک نظر

  1. اگر ایران حذف بشه که اتفاقا تصمیم عادلانه ای هم هست . چون واقعا فوتبال ایران سیاسی شده و حتی برای جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه از گاز اشک اور استفاده میکنند . براستی که سکوت در برابر این فاجعه ی غیر انسانی بی شرمی ست .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *