بیوگرافی سارا خادم الشریعه (شطرنج باز) و همسرش +عکس و جنجال ها

بیوگرافی سارا خادم الشریعه (شطرنج باز) و همسرش +عکس و جنجال ها

سارا خادم‌ الشریعه شطرنج باز حرفه ای ایرانی است او متولد 20 اسفند 1375 در تهران میباشد همسرش اردشیر احمدی نام دارد و دارای یک فرزند پسر به نام سام میباشد او در سال 1401 به اسپانیا مهاجرت کرد و تابعیت این کشور را گرفت در ادامه به بیوگرافی سارا خادم الشریعه و حواشی و جنجال های زندگی او میپردازیم.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه (شطرنج باز) و همسرش +عکس و جنجال ها

 

بیوگرافی سارا خادم‌ الشریعه و همسر فیلمسازش

سارا خادم‌ الشریعه استاد بزرگ شطرنج در 20 اسفند 1375 در تهران به دنیا آمده است.
وی مقطع تا پیش دانشگاهی تحصیلکرده و در حال ادامه تحصیل است.
وی تک فرزند بوده و عنوان استاد بزرگ شطرنج را در جهان از آن خود کرده است.

علاقه به ورزش کردن بجز شطرنج

به گفته خودش عاشق ورزش کردن مخصوصا تنیس و بسکتبال از ورزش های مورد علاقه ام بود.
اما اصلا به شطرنج فکر نمی کردم تا اینکه با یکی از دوستانم به کلاس شطرنج رفتم و خلی زود جذب ان رشته شدم.

 

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

تعلیم نزد استاد هرندی و عاشق شطرنج شدن

با شرکت در کلاس های شطرنج مجذوبش شدم و از دوره دبیرستان به پیشنهاد یکی دوستانم که شاگرد استاد هرندی بود و من نیز نزد ایشان رفتم و فعالیت حرفه ای و رسمی من کلید خورد.

پدر و مادر سارا خادم الشریعه

عکس خانوادگی استاد بزرگ شطرنج را مشاهده می کنید.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

جوانترین استاد بزرگ شطرنج

خانم خادم الشریعه نخستین شطرنج باز زن ایرانی جوانترین استاد بزرگ بانوان است که در سن ۱۸ سالگی به این مقام نائل آمده و همچنین در هشتاد و چهارمین کنگره وانست عنوان استاد بین‌ المللی شطرنج را به دست آورد.
وی همچنین در گرندپری ۲۰۱۶ که در تهران برگزار شد مقام دوم مسابقات را کسب کرد.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

حرکت انسان دوستانه خادم الشریعه

او در مسابقات گرندپری ۲۰۱۶ با حرکتی جوانمردانه انساندوستانه زمانی که متوجه شد حریف اوکراینی اش وضعیت روحی مناسبی ندارد به درخواست حریفش برای تساوی رضایت داد تا حریفش بتواند به استراحت پرداخته و سلامتش به خطر نیفتد.
در این مسابقات سارا خادم سوم شد.

سارا خادم الشریعه در اصفهان

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

نامزد با اخلاق ترین ورزشکار سال 2016

این حرکت جوانمردانه او از نظر کمیته اخلاق IOC و همچنین کمیته بین المللی بازی تمجید و ستایش شد و نامش در لیست کاندیداهای ورزشکار اخلاق سال 2016 قرار گرفت.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

هدف و آرزوی خادم الشریعه

ایشان آرزو دارند که قهرمان بانوان جهان و جزو 10 نفر برتر جهان باشند.

عکس عاشقانه سارا خادم الشریعه و همسرش

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

مربی شخصی و تقبل هزینه ها از جیب

وی چند سالی است که با مربی شخصی کار می کند و تمام هزینه ها را شخصا از جیبش پرداخت کرده است.
وی میگوید نصف جوایز هر مسابقه صرف هزینه مربی شخصی می شود.

ازدواج با اردشیر احمدی

سارا خادم‌ الشریعه در شهریور 96 با اردشیر احمدی فیلمساز و مجری اینترنتی ازدواج کرده است.
احمدی با خواننده های زیادی و همچنین با مردم درباره چالش ها و مشکلات در یوتوپ فیلم ساخته و منتشر می کند.

این زوج در سال 1401 صاحب یک فرزند پسر به نام سام شدند.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

بیوگرافی سارا خادم الشریعه

اتفاقی وارد شطرنج شدم

او میگوید من بطور کاملاً تصادفی وارد این ورزش شدم و آن هم از طریق یکی از همکلاسی ها در سال دوم دبستان. پس از آن علاقه شدیدی پیدا کردم که خانواده ام هم کمکم کردند این رشته تا به صورت حرفه ای دنبال کنم. باید تمریناتم را افزایش دهم. برای رسیدن به موفقیتهای فوق حمایت جدی مادی و معنوی فدراسیون شطرنج لازم است. داشتن یک مربی خوب بسیار ضروری است.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

متاسفانه فعلا ورزش دیگری بجز شطرنج انجام نمی دهم. ولی باید برای حفظ آمادگی بدنی ورزش دیگری هم انجام بدهم. در طول یک ماهی که مسابقاتی پیش رو ندارم، می توانم ورزش دیگری هم انجام دهم.

پتانسیل این رشته در بین نوجوانان دختر و پسر بسیار عالی است. در برخی رده‌های سنی بازیکنان ما در رتبه اول ریتینگ جهان قرار دارند. به عنوان مثال علیرضا پیروزیان 12 ساله هستند که امسال قهرمان ایران شدند و ایشان می توانند در شطرنج پیشرفت کنند. به نظرم حمایت از این ورزشکاران بسیار ضروری است چون شطرنج رشته ای است که بیشتر خانواده ها حمایت می کنند. مدیریت خوب فدراسیون به همراه حمایت مالی می‌تواند موفقیتهای نوجوانان شطرنج باز ایرانی را در رده جوانان و حتی بزرگسالان تکرار نماید .

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

کنسرت سیامک عباسی و سارا خادم الشریعه و همسرش

من از همان کودکی عاشق ورزش بودم. تنیس روی میز و بسکتبال را خیلی دوست داشتم. اما وقتی یکی از همکلاسی هایم به کلاس شطرنج رفت، من هم با اصرار خانواده ام را راضی کردم من را هم به کلاس شطرنج بفرستند و برخلاف خیلی ها مجذوب این رشته شدم. شاید این رشته برای کسی که به بازی آن نگاه می کند چندان جذاب نباشد، اما برای دو بازیکنی که درگیر آن هستند، جذابیت های فراوانی دارد. یکی از ویژگی های مثبت دیگر شطرنج حضور راحت تر در سطح مسابقات مختلف است و برخلاف دیگر رشته ها یک شطرنج باز خیلی سریع می تواند به مسابقات کشوری و استانی وارد شود.

 

حرکت جوانمردانه

سارا خادم الشریعه، شطرنج باز جوان ایران در جریان رقابت های گرندپری روسیه و در حالی که به شدت به امتیازات بازی خود مقابل حریف اوکراینی نیاز داشت، با ماشهده وضعیت منقلب رقیب و فهمیدن این که دوست حریفش در بیمارستان به او نیاز دارد، به تساوی رضایت داد تا حریف اوکراینی راهی بیمارستان شود. ارزش کار خادم الشریعه در پایان مسابقات مشخص شد. او به دلیل تنها نیم امتیاز کم تر نتوانست بین برترین های این رقابت ها قرار بگیرد و به همین خاطر از کسب جایزه چند هزار یورویی این رقابت ها بازماند.

 

حرکت جوانمردانه خادم الشریعه باعث شد تا باز هم رشته کم سر و صدا و بی حاشیه شطرنج مورد توجه مردم و رسانه ها قرار بگیرد. استاد بزرگ شطرنج ایران در مصاحبه ای از سختی ها و مشکلات رشته ای می گوید که به عقیده خیلی از اما اصلا ورزش محسوب نمی شود. دختری که برخلاف خیلی از ورزشکاران هم سن و سالش زبان انگلیسی اش را هم کامل کرده و می گوید در شطرنج هیچ رقیبی وجود ندارد و همه با هم دوست و رفیق هستند.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

اردشیر احمدی همسر سارا خادم الشریعه

برخلاف تصور همه این رشته آمادگی بدنی بالایی نیاز دارد؛ چرا که بیش تر مسابقات جهانی شطرنج دست کم 10 تا 11 روز طول می کشد و هر بازی هم ممکن است پنج تا شش ساعت طول بکشد. مسلما این همه تمرکز و ثابت نشستن روی صندلی، نیاز به آمادگی بدنی زیادی دارد. ما گنوس کارلسن نروژی بهترین شطرنج باز فعلی جهان ساعات زیادی را صرف تمرینات ورزشی می کند.
در ایران هم احسان قائم مقامی برنامه منظم ورزشی ای را دنبال می کند. غیر از آمادگی بدنی، تغذیه و خواب هم نقش مهمی در شطرنج دارد. به همه این ها یوگا را هم اضافه کنید. یوگا یکی از بهترین راه هایی است که به افزایش توان ذهنی و بدنی شطرنج بازان کمک می کند. البته متاسفانه خود من مانند شطرنج بازان حرفه ای برنامه ورزشی منظمی ندارم و حتما باید فکری برای این موضوع بکنم.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

سارا خادم الشریعه و همسرش

شطرنج پر هزینه است

سارا خادم الشریعه میگوید اتفاقا این رشته هزینه زیادی را به هر شطرنج باز تحمیل می کند. کتاب های فراوانی برای آموزش هرچه بهتر این رشته وجود دارد که هر شطرنج باز حرفه ای باید آن ها را بخواند؛ چرا که این رشته طوری است که هر قدر هم یاد بگیرید؛ باز هم انتهایی برای آموزش آن وجود ندارد. علاوه بر این، بیش تر تمرینات ما در اردوهای ملی با کامپیوتر انجام می شود؛ چرا که با کامپیوتر می توان به خوبی نقاط قوت و ضعف را مشخص کرد. اما اصلی ترین هزینه در این رشته حضور در مسابقات مختلف است.

 

البته فدراسیون در سال های اخیر هزینه حضور ورزشکار در مسابقات رسمی را پرداخت می کرد. اما در سال های گذشته به دلیل سن کم با پدر یا مادرم به مسابقات می رفتم که فدراسیون هزینه آن ها را تقبل نمی کرد و البته مسابقات هم طولانی بود. هم چنین برای این که بتوانید شطرنج باز خوبی باشید، باید در مسابقات فراوانی حاضر شوید. خیلی از این تورنمنت ها جزء مسابقات رسمی محسوب نمی شوند و من تمامی آن ها را با هزینه شخصی رفتم.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه و همسر فیلمسازش

مهاجرت به اسپانیا

سارا خادم‌الشریعه قصد بازگشت به ایران را ندارد. زن شماره یک شطرنج ایران که تصاویر عکس‌های بی‌حجابش در چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی جهان در آلماتی خبرساز شده، تصمیم گرفته به اسپانیا مهاجرت کند.

 او به همراه همسر و فرزند خردسالش از همان قزاقستان راهی یکی از شهر‌های اسپانیا می‌شود که نخواسته‌اند نام این شهر منتشر شود. سارا سادات خادم‌الشریعه در رقابت‌های شطرنج قهرمانی آلماتی در قزاقستان بدون روسری در همان دور نخست حاضر شد. مشخص نیست کار‌های اقامت سارا خادم‌الشریعه در اسپانیا چقدر طول بکشد، ولی مشخصا این موضوع زمان بر خواهد بود. ضمن اینکه همسر سارا خادم‌الشریعه پاسپورت کانادایی هم دارد.

بیوگرافی سارا خادم الشریعه (شطرنج باز) و همسرش +عکس و جنجال ها بیوگرافی سارا خادم الشریعه (شطرنج باز) و همسرش +عکس و جنجال ها

ثبت بیوگرافی شما یا کسب و کارتان در گوگل ♥ آیا شما هم میخواهید بیوگرافی تان یا کسب و کارتان در گوگل ثبت شود؟ اینجا را ضربه بزنید
 

3 نظر

  1. همین یکی را کم داشتیم اول با خرج فدراسیون دولتی بالا امده رشد کرده میدان داده شده حالا پشت بازده و معترض شده از اول که پولدار و دست به جیب نبوده حالا یا محاجرت میکنه با اپوزیسیون میشه تمام
    مثل سرنوشت لاله زاری در افغانستان و فرار از کشور
    مثل اریا سعید خواننده و….

  2. اره قدرشو ندونستن حرکت جوانمردانه دلار شده 40 هزار تومان به بالا داروهای خاص کمیاب و یا ناباب هست گناه بیمار چیست انسولین قیمتش بسیار بالا رفته و…حالا مشکل کشور ناز این خانم شطرنج بازه یا….؟؟؟؟ اینکه رفت بیماران خاص و نادر ماندند و مشکلاتشان ایلان ماسک حل میکنه یا شطرنج بازه بیحجاب
    خدا خودش به این کشور رحم کنه

  3. همین دولتی که میفرمایید تهدید کرده ایشون رو .در ضمن وظیفه هر دولتی هست که برای نوابغش خرج کنه وسرمایه گزاری کنه این هم به نفع خود دولت هست فکر نکنین که خیلی هم به فکر مردم هستن!! اگه واقعا میخواهید بببنین چطور با قهرمانان کشور برخورد باید بشه برین نگاهی به دولت ژاپن بندازین
    بعدش مقایسه کنین با قهرمانان ایران تو رشته های مختلف که برای امرار معاش دستفروشی میکنن یا کول بری میکنن
    چشماتون رو روی همه چی بستید نمیبینین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *